متن کامل مصاحبه سعید خلیلی وکیل جدید محمدعلی طاهری با خبرگزاری ایلنا

Capture

ضمن تشکر و قدردانی از دوستان خبرگزاری ایلنا بخاطر انعکاس مصاحبه من در خصوص اعلام وکالت و ملاقات با آقای محمدعلی طاهری ، جون آن عزیزان به لحاظ محذوریتهای کاری متن کامل مصاحبه را منتشر نکردند و بنا به درخواست برخی دوستان متن کامل مصاحبه ام با آن خبرگزاری را در اینجا می گذارم .
همانگونه که مستحضرید من قبلا از طرف خانواده آقای طاهری به عنوان وکیل انتخاب شده بودم تا شکایات انها را نسبت به افترائات و اکاذیب برخی سایت ها پیگیری کنم .
امروز شنبه۱۷مرداد هم با حضور در زندان و امضای وکالت نامه ام توسط آقای محمدعلی طاهری به عنوان وکیل جدید او برای مرحله تجدید نظر خواهی معرفی شدم.
در این دیدار که با حضور یکی از ماموران بند دوالف انجام شد گفتگوهایی درباره اتهامات و اقدامات حقوقی در دست اجرا صورت گرفت. آقای طاهری ضمن تایید روش های حقوقی گفت قبلا به شیوه های مختلف حسن نیت خود را نشان داده و اعلام کرده است اگر بخاطر اقدامات او که همگی در چارچوب قانون و با مجوز رسمی بوده و بخاطر آموزش های او که با هدف اعتلای اخلاقی بوده است سوء تفاهماتی ایجاد شده، کلاس و درس و کتاب و هر فعالیتی در زمینه عرفان را تعطیل خواهد کرد زیرا او به اسلام و نظام باور دارد و به همین دلیل هم با برگزاری تجمعات و اعتراضات خارج از چارچوب قانون و هم با پیشنهاد توبه نامه مخالف است زیرا او همیشه به خدا و پیامبر اسلام و ضرویات دین اعتقاد عمیق داشته است. استنباط من از سخنان آقای طاهری این بود که در زمانه ای که برخی عملکردها موجب بدبینی و دین گریزی شده است ، همه گفته ها و نوشته هایش با هدف جذب جوانان به تعالیم مقدس اسلام بوده است لذا توبه معنایی ندارد. او با اعتراضات خارج از چارچوب قانون هم مخالف است چون میان کنشگری سیاسی و آموزش های عرفانی و اخلاقی مرزبندی قایل است و به نظام جمهوری اسلامی مادامیکه مستظهر به رای مردم است اعتقاد دارد و اقدامات تند و مخالف قانون را دسیسه می داند.
در این دیدار آقای طاهری با توجه به اینکه دادنامه را قانع کننده و مستند نمی دانست نسبت به نتایج پیگیری های حقوقی در مرحله تجدید نظر بسیار امیدوار بود و درخواست کرد به عنوان وکیل او در این مرحله اقدامات جدی تری صورت گیرد و معتقد بود برخی نقل قول ها در دادنامه به هیج وجه متعلق به او نیست و برگرفته از جزوه یکی از شاگردان اوست که جلای وطن کرده و مطالبی را به عنوان اعتقادات عرفان حلقه جعل کرده است. آقای طاهری فقط کتاب ها و مقالاتی که با اسم و امضا و تایید شخص خودش منتشر شده است را تصدیق می کند.
در این دیدار اعلام نظر کتبی یازده تن از صاحبنظران شناخته شده علوم اسلامی و مدرسین حوزه در نفی اتهامات مطرح شده را به اطلاع محمدعلی طاهری رساندم و علاوه بر این گفتگوها ومکاتباتی با مراجع عظام داشته که بزودی نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید و به دادگاه محترم تجدید نظر ارائه خواهد شد.
از همه کسانی که حسن نیت دارند درخواست می کند از انتشار اخبار تایید نشده از سوی خانواده و وکیل طاهری و طرح شایعات خودداری کنند.
دست آخر هم ضمن تشکر از مساعدت قاضی دادگاه بدوی در تسریع بخشیدن به امضای وکالت نامه و انجام ملاقات با موکل خود عرض کردم تا پیش از انقضای مهلت تجدیدنظرخواهی لایحه دفاعیه خود را با دلایل و مدارک متقن تسلیم خواهم کرد و اطمینان دارم که در یک رسیدگی کاملا حقوقی حکم صادره نقض خواهد شد.