۰۱ آغاز موج جدید تجمعات مردمی در حمایت از محمد علی طاهری در تهران و اصفهان

01-702x336پس از اعلام حکم اعدام محمد علی طاهری از سوی قوه قضاییه و نامعلومی و به دلیل وجود ابهامات و شبهات در پرونده محمد علی طاهری، هواداران وی در تهران و اصفهان تجمع کردند. حلقه نیوز – موج جدید تجمعات مردمی برای حمایت از محمد علی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه، از دو شهر تهران و اصفهان آعاز شد. این تجمعات در پاسخ به دعوت ستاد هماهنگ کننده تشکل همبستگی فعالان داخل و خارج کشور برای آزادی محمد علی طاهری برگزار شده و قرار است در شهرها و کشورهای مختلف دیگر در روزهای آینده ادامه یابد. پیشتر این ستاد در بیانیه ای از همه حق جویان و ظلم ستیزان دعوت کرده بود که نه به عنوان افرادی سیاسی و نه به هدف اقدام علیه امنیت ملی؛ بلکه فقط و فقط اولا: برای اطمینان از سلامتی و زنده بودن آقای محمد علی طاهری و ثانیا :برای دفاع از جان و امنیت وی، در مراکز دادگری قضایی حضور بهم رسانند و خواهان رویت عمومی آقای طاهری، انتشار کامل فیلم دفاعیات ایشان در دادگاه غیرعلنی ادعایی در ۹ اردیبهشت ۹۴ و لغو حکم اعدام پس از رویت عمومی آقای طاهری باشند.

متن کامل بیانیه ستاد هماهنگ کننده تشکل همبستگی فعالان داخل و خارج کشور برای آزادی محمد علی طاهری را در اینجا ببینید.

به گزارش حلقه نیوز، در همین راستا، صبح روز چهارشنبه چهاردهم مرداد ماه، جمعیت کثیری از شاگردان و حامیان آقای محمد علی طاهری قصد حضور روبروی دفتر حقوق بشر قوه قضاییه واقع در خیابان اسفندیاری تهران را داشتند که با جو شدید امنیتی و حضور یگانهای مختلف ویژه و نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی مواجه میشوند. گزارشها حاکیست تعدادی از حاضرین بدون هرگونه درگیری و شعاری، صرفا به خاطر حضور در خیابان اسفندیاری دستگیر شدند که اکثر آنان پس از انتقال به بازداشتگاه وزرا آزاد شده اند ولی طبق آخرین گزارشها حدود ده نفر ار بازداشت شدگان تا پایان شب هنوز آزاد نشده اند.
شاهدان عینی از تجمع گسترده نیروهای امنیتی در خیابان اسفندیاری و خیابانهای اطراف خبر داده اند. همچنین پارکینگهای عمومی خیابان اسفندیاری مملو از نیروهای امنیتی مجهز به ادوات و تجهیزان ضد شورش گرازش شده است . همه نیروهای امنیتی و انتظامی مجهز به بیسیم و سلاح گرم بوده اند.

همچنین در همین روز و همزمان، گردهمایی دیگری با حضور دهها نفر از هواداران آقای طاهری در اصفهان برگزار شد. در این گردهم آیی که در خانه هنرمندان شهر اصفهان برگزار گردید، حاضرین که عکسهایی از آقای طاهری در دست داشتند، ضمن شهادت دادن بر حقانیت آموزه های عرفان حلقه، از همه مردم ظلم ستیز و حقیقت جو و از همه هم میهنان خود و همه مردم جهان تقاضای هم صدایی برای درخواست رعایت حقوق بشر در ایران و لغو احکام ظالمانه اعدام بی گناهان, به ویژه خواستار شفافیت در پرونده آقای طاهری، بودند.