دو مربی عرفان حلقه، دو حکم؛ احضار عبدالرضا میرآقاسی به اوین و تعلیق حکم سروش عازمی خواه

halghehnews-Miraghasi-azemikhah-657x336سید عبدالرضا میرآقاسی یکی از مربیان عرفان حلقه برای گذراندن حکم خود به زندان اوین فراخوانده شد، این در صورتی است که حکم زندان یکی دیگر از مربیان عرفان حلقه به نام سروش عازمی خواه که قبلا در دادگاه تجدید نظر تایید شده بود، به حالت تعلیق در آمد. حلقه نیوز – سید عبدالرضا میرآقاسی یکی از مربیان حلقه که در تهران دوره های آموزشی عرفان حلقه را برگزار می کرده است، روز ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ برای گذراندن دوسال حبس به زندان اوین فراخوانده شد.

یک منبع آگاه ساعاتی قبل به حلقه نیوز گفت: «آقای میرآقاسی برای حضور در دایره اجراییات اوین برای پس فردا احضار شد، منتها متاسفانه از طرف قوه قضاییه هیچ مدرکی به صورت کتبی به ایشان و دیگر مربیان عرفان حلقه ارائه نمی شود و احکام به صورت تلفنی ابلاغ می گردد تا مدرکی به دست کسی ندهند که قابل استناد باشد» این منبع آگاه در ادامه با ابراز نگرانی از حکم ابلاغ شده گفت: «به وی حتی جوابیه اعتراض به حکم اولیه هم داده نشده و ایشان غافلگیر هستند.»

به گزارش حلقه نیوز، عبدالرضا میرآقاسی بار اول در شهریور ۱۳۹۳ در حین تدریس بازداشت شده بود و برای مدت یازده روز را به منظور بازپرسی و تکمیل پرونده تحت تدابیر امنیتی و در زندان انفرادی اوین بوده است. سپس به گذراندان دو سال حبس تعذیری و پرداخت بیست میلیون تمام جریمه نقدی محکوم شد. میرآقاسی در آخرین روزهای سال گذشته تقاضای تجدید نظر کرده بود، تقاضایی که گویا هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

در همین حال، خبرگزاری سحام نیوز، چهار روز پیش از تعلیق حکم سروش عازمی خواه خبر داد. سروش عازمی خواه در دادگاه تجدید نظر به تحمل دوسال حبس و پرداخت ۴۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، اما بدون اعلام رسانه ای، حکم وی تعلیق شده است.

سروش عازمی خواه یکی از اعضای شورای مرکزی عرفان حلقه بود که بار اول در تابستان ۱۳۹۰ به همراه مرتضی حجت نجفی و برخی دیگر از مربیان عرفان حلقه، دستگیر شد و پس از آزادی از یک هفته حبس، از قول محمد علی طاهری اعلام کرد که تلاش برای جمع آوری امضا در حمایت از آقای طاهری، ایجاد کمپین به سخت تر شدن شرایط محمد علی طاهری می انجامد و «حرکت در سکون» و بهترین راه حل است. سروش عازمی خواه با شعار «حمایت از وکیل قانونی استاد، حمایت از استاد طاهری است» و تشویق به حمایت از «شادی رصدی»، از طرف محمد علی طاهری از اعضای عرفان حلقه خواست تا عملا فعالیت مشهودی برای آزادی آقای طاهری انجام ندهند تا پرونده وی سیاسی نشود. بعدا این ادعا و نقل قول توسط شخص محمد علی طاهری، در نوروز ۱۳۹۲ تکذیب شد.

شادی رصدی وکیل قبلی محمد علی طاهری بود که زیر فشارها و تهدیدهای بازجویان، به خواسته آنها عمل می کرد و اعلام می کرد طبق ملاقات هایی که با موکلش داشته است، هرگونه کمپین و فعالیت رسانه ای و حقوق بشری برای محمد علی طاهری به ضرر وی خواهد بود.

این در صورتی است که محمد علی طاهری در قسمت اول بند ۷ نامه ای که از بند ۲ الف، خطاب به احمد شهید و برای شهناز نیرومنش در امریکا فرستاد، در رابطه با یکی از موارد نقض حقوق خود در زندان نوشته است: «خلع دفاع کردن به طرق مختلف، از جمله: a) جلوگیری از ملاقات و یا تماس تلفنی با وکیل بطوری که در رابطه با دفاعیه خود علیرغم داشتن دو وکیل ، هرگز نتوانستم آنها را ملاقات کنم.b)  تهدید وکیل c)»

همچنین لازم به ذکر است که اخیرا قوه قضاییه در خبری از ابلاغ حکم اعدام محمد علی طاهری به وکیلش خبر داده است، خبری که جزییات آن نشان داد دادگاهی که علیزاده طباطبایی (وکیل حکومتی پرونده آقای طاهری) ادعا میکرد در ۲۰ اسفند ماه سال گذشته برگزار شده است و فیلم منتسب به آن دادگاه، کذب بوده است و اساسا چنین دادگاهی برگزار نشده است.

عده ای از شاگردان محمد علی طاهری پس از اعلام شهناز نیرومنش، سخنگوی کمپین حمایت از محمد علی طاهری، مبنی بر درگذشت آقای طاهری، عقیده دارند وی از دست رفته است، در صورتی که عده ای دیگر همچنان خواهان دیدار و ملاقات عمومی با استاد خود هستند تا بتوانند از صحت و سلامت وی اطمینان حاصل کنند. خواسته ای که حکومت ایران همچنان نتوانسته است به آن جامه عمل بپوشاند و با انتشار فیلم جعلی، دفاعیات مخدوش و اخبار ضد و نقیض بر این شائبه افزوده است.