انتقال زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام به نقطه ای نامعلوم توسط بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه

 fardin-hosseiniبنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی عقیدتی اهل حق محکوم به اعدام فردین حسینی توسط بازجویان وزارت اطلاعات از زندان مرکزی کرج  خارج و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه زندانی عقیدتی اهل حق  فردین حسینی که محکوم به اعدام است توسط بازجویان وزارت اطلاعات ولی فقیه  از زندان مرکزی کرج خارج و به نقطه نامعلومی منتقل گردید. انتقال این زندانی در حالی صورت می گیرد که  ایام ماه رمضان می باشد و وی  روزه است. او با خطر شکنجه جسمی و روحی توسط بازجویان وزارت اطلاعات برای گرفتن اعترافات دروغین مواجه است . زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی متاهل و دارای یک فرزند می باشد. او پاییز ۱۳۸۸ در حالی که راهی محل کار و کسب خویش بود مورد یورش وحشیانه بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت ، دستگیر و به سلولهای انفرادی بند اطلاعات معروف به بند سپاه در زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و پس از ۵ ماه شکنجه های جسمی و روحی طاقت فرسا از جمله زدن با کابل ،با دست بند و پابند در سلول برای مدت طولانی نگهداشتن،تهدید به تجاوز و شکنجه های وحشیانه متعدد دیگر.

 بازجویان وزارت اطلاعات همچنین برای گرفتن اعترافات دروغین علیه وی اکثر اعضای خانواده او را دستگیر نموده بودند و آزادی آنها را به اعتراف وی منوط کرده بودند.سپس او را به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات در کرمانشاه، صحنه، قزل حصار کرج و بند وزارت اطلاعات قم منتقل کردند.شکنجه ها و رفتارهای وحشیانه در این زندانها به غایت غیر انسانی و قرون وسطایی بود.زندانی عقیدتی فردین حسینی بیش از ۳ سال در سلولهای انفرادی تحت شکنجه گاه های وزارت اطلاعات قرار داشت.

به دستوربازجویان  وزارت اطلاعات با اتهام سازی دروغین و پرونده سازی علیه وی  که در کرمانشاه انجام داده بودند وی را به اعدام محکوم نمودند و پرونده دیگری  در کرج تحت عنوان قتل امام جمعه هشتگرد برای وی گشودند که همچنان در جریان است  .  چند هفته پیش از این دادستان کرج  به زندانی عقیدتی فردین حسینی گفته بود که حکم اعدام وی برای اجرا به اجرای احکام ارجاع داده شده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زندانی عقیدتی اهل حق فردین حسینی به شکنجه گاه وزارت اطلاعات  به دلیل مبهم را محکوم می کند و ازاحتمال  انتقال وی به منظور اجرای حکم ضد بشری اعدام که به گفته دادستان کرج حکم اعدام به اجرای احکام انتقال داده شده است به شدت ابراز نگرانی می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به  دستگیری ، شکنجه و اذیت و آزار اقلیتهای مذهبی در ایران است .