درگیری شدید اهالی اکباتان در شب افتتاح ساختمان دارالقرآن بسیج

Darolghoran-Ekbatan-saham-news-e1436097250329-600x355یکی از اعضای شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به تخلفات شهرداری در ایجاد دارالقرآن(متعلق به بسیج) در شهرک اکباتان از درگیری ساکنان بلوک مجاور این دارالقرآن با مجریان این ساختمان خبر داد و گفت: جوانان شهرک بیمه در ابتدا قرار بود که این دارالقرآن را در این شهرک احداث کنند، اما این طور که اهالی می‌گویند؛ به دلیل این‌که منزل یکی از مسئولان شهرداری در آن‌جا بوده با ساخت آن مخالفت می‌شود.

جانمایی احداث دارالقرآن مناسب نیست

وی ادامه داد: پس از این ماجرا شهرداری یا برای کمک به این‌ها یا این‌که از سر خودش رفع کند، زمین کنونی را که از نظر جانمایی نامناسب بوده و از طرفی دیگر در محوطه فضای سبز بوده است، را در اختیار این جوانان قرار می‌دهد. از همه مهم‌تر این‌که محل ساخت این دارالقرآن جزو مشاعات دو بلوکی است که مردم در آن‌جا زندگی می‌کنند و از همین رو آن‌ها شاکی هستند.

اهالی شهرک اکباتان حکم قضایی دارند

این عضو شورای شهر با اشاره به این‌که ٬در این مدت ساکنان خیلی تقلا کردند و یکی دوبار حکم توقیف عملیات ساختمان را گرفتند، اما در واقع با حمایت‌هایی که شهرداری به صورت غیرمستقیم داشت، ساکنان محل به جایی نرسیدند٬، تصریح کرد: ساکنان محل به محاکم قضایی مراجعه کردند و در حال حاضر حکم قضایی دارند و علی‌رغم این‌که حکم قضایی داده شده است، اما اجرای احکام صورت نگرفته و در نتیجه هنگام استفاده از ساختمان و افتتاح آن درگیری ایجاد شده است.

درگیری شدید اهالی در شب افتتاح ساختمان

جواد محمدی شورایار شهرک اکباتان در همین رابطه و در خصوص شب این حادثه بیشتر توضیح داد و گفت: دو شب گذشته حوالی ساعت ۹، ساکنان با توجه به حکمی که از دیوان داشتند، رو به روی ساختمان می‌روند و کسانی که در ساختمان بودند، بیرون می‌آیند و درگیری لفظی رخ می‌دهد.

شورایار شهرک اکباتان با بیان این‌که یکی از ساکنان به نام آقای ایران‌منش در این حادثه آسیب شدیدی می‌بیند، خاطرنشان کرد: با مشت به او زدند و در نهایت به بیمارستان لاله منتقل شدند و در حال حاضر در سی سی یو بستری هستند.

وی با تاکید بر این‌که ما شهرداری اکباتان ناحیه ۶ منطقه ۵ را مقصر می‌دانیم و آن‌ها باید پاسخ‌گو باشند، اضافه کرد: ساکنان به شهرداری رفته‌اند و حکم دیوان را نشان دادند؛ حتی حکم به شهرداری ناحیه ۶ منطقه اکباتان نیز ابلاغ شده است.

عضو شورایاری اکباتان: این پرونده را به کمیسیون اصل ۹۰ می‌بریم

ربابه طایفه تبریزی عضو شورایاری اکباتان درباره این ماجرا نیز اظهار داشت: واقعیت این است که احداث‌کنندگان ساختمان دارالقرآن با دستور جلسه موقت، اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند. یک‌سال است که این افراد شبانه کار کردند و الان رای دیوان عدالت هم داریم و با وجود این‌که رای به شهردار ناحیه هم ابلاغ شده، به هیچ عنوان تمکین نمی‌کنند.

وی ادامه داد: ساکنان ۲ شب گذشته هم اعتراض کردند که ناگهان از داخل ساختمان چند نفر به بیرون می‌آیند و با معترضین درگیر شدند که در نهایت نیروی انتظامی در صحنه حاضر شد و گزارشی هم تهیه کرد.

عضو شورایاری اکباتان با بیان این‌که در این درگیری متاسفانه آقای ایران‌منش که جزو حامیان محیط زیست و از خانواده ایثارگران هستند، به شدت مجروح می‌شود، اظهار کرد: تاکنون اعتراضات خود را به گوش اعضای شورای شهر رسانده‌ایم و امروز قرار است؛ تمام اعضای شورایاری اکباتان بار دیگر با اعضا دیداری داشته باشند.

تبریزی از ورود مجلس به این پرونده خبر داد و گفت: مجلس هم روی این قضیه حساس شده و وکیل این پرونده با یکی از نمایندگان مجلس دیداری داشته و توضیحاتی ارائه کرده است. شورای عالی شهرسازی نیز می‌گوید؛ در این پرونده از طرح جامع و طرح تفصیلی عدول شده است. از همین رو ما حتما این پرونده را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را خواهیم برد.