اصطلاح اسلام رحمانی صد در صد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد

imageآیت الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با برخی از دانشجویان در مورد «وضعیت مبارزه با استکبار پس از مذاکرات هسته ای» گفت: مبارزه با استکبار و نظام سلطه، براساس مبانی قرآنی، هیچگاه تعطیل پذیر نیست و امروز امریکا کامل ترین مصداق استکبار است.
به گزارش فارس وی افزود: به مسئولین مذاکره کننده نیز گفته ایم که فقط در موضوع هسته ای حق دارید مذاکره کنید و با اینکه طرف امریکایی گاهی مسائل منطقه، از جمله سوریه و یمن را پیش می کشد، مسئولین ما می گویند در این مسائل مذاکره نمی کنیم.
رهبر جمهوری اسلامی تأکید کرد: مبارزه با استکبار جزء مبانی انقلاب و از کارهای اساسی است، بنابراین، خودتان را برای ادامه مبارزه با استکبار آماده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اسلام رحمانی گفت: اصطلاح اسلام رحمانی که این روزها رایج شده است از ترکیب دو کلمه زیبا بوجود آمده اما معنای واقعی آن چیست؟ آیا منظور این است که برخلاف قرآن که انسانها را به مؤمن، کافر، دشمن و دوست تقسیم می کند باید با همه انسانها، صرفاً با رحمت برخورد کرد؟ و با کسانی که با اسلام و ملت ایران دشمنی می کنند، بر خلاف فرمان پروردگار با محبت، مودّت و مَعدِلَت رفتار کرد؟
وی اینگونه حرفهای بدون تأمل و سطحی را کاری غلط و گمراه کننده خواند و افزود: آیا اصطلاح اسلام رحمانی، نشأت گرفته از لیبرالیزم غربی است؟ اگر اینگونه باشد این اصطلاح، نه اسلامی است و نه حتی رحمانی و عاطفی، چرا که زیربنای لیبرالیزم یعنی تفکر اومانیستی براساس نفی پروردگار و معنویت شکل گرفته و بر پایه منافع گروههای قدرتمند، استوار است.
آیت الله خامنه ای در ادامه همین بحث گفت: جهانخوارگی نظام سلطه در همین ارزشهای آمریکایی ریشه دارد ضمن اینکه نکات خوب این ارزشها نیز، در رفتار سلطه جویانه مقامات آمریکایی به فراموشی سپرده شده است.
وی افزود: اگر اصطلاح اسلام رحمانی به اینگونه مسائل اشاره دارد صد در صد غلط است و ربطی به اسلام واقعی ندارد.

آیت الله خامنه‌ای همچنین در این سخنرانی با رد کامل افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راههای غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرتهای موسیقی گفت: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند قطعاً به محیطهای دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند.

وی همچنین در مورد فعالیت گروه های چپ در دانشگاه‌ها گفت: اگر برخی خبرها درباره فعال شدن دوباره جریان مارکسیستی در بعضی دانشگاهها، واقعیت داشته باشد، قطعاً پول آمریکایی حامی این جریان است تا دانشجویان متفرق و شقه شقه شوند.

وی یکبار دیگر در این سخنرانی «بکارگیری اساتید ارزشی و خودداری از استفاده از عناصر نامطمئن برای نظام و کشور و مردم» را به تشکلهای دانشجویی توصیه و خاطرنشان کردند: عناصری نظیر کسانی که در سال ۸۸ آن حوادث را به راه انداختند و بدون هیچ منطقی با اسلامیت و جمهوریت نظام مخالفت کردند قابل اطمینان نیستند.

وی همچنین در مورد فعالیتهای گروه های طرفدار نظام در دانشگاه‌ها از «سختگیری در مقابل تشکلهای انقلابیِ دانشجویی»، انتقاد کرد و در این خصوص خطاب به وزیران علوم و بهداشت گفت: حرفهای تشکلهای دانشجویی انقلابی و اسلامی همان حرفها و مطالبات ماست و افرادی که در دانشگاهها، کارها و مسئولیتهای کلیدی در دست دارند مطلقاً نباید بر این تشکلها سختگیری و فضای فعالیت آنان را محدود کنند.

وی همچنین از برگزاری کنسرتهای موسیقی در دانشگاه ها انتقاد کرد و گفت: اینگونه کارها به بهانه ی نشاط بخشی به محیط دانشجویی، جزو غلط ترین کارهاست.
وی سوق دادن جوانان به این فضاها را برنامه دشمنان خواند و گفت: پیشروان حرکت پرافتخار علمی امروز کشور در رشته های حساس و مهمی نظیر هسته ای و نانو، جوانان مؤمن و انقلابی بوده و هستند و دشمنان می خواهند امثال دکتر شهریاری ها و دکتر چمرانها، در دانشگاهها تربیت نشوند.
وی در این خصوص ادامه داد: هر دو وزیر محترم علوم و بهداشت مورد اعتماد من هستند اما باید مراقبت کنند که افرادی در زیر مجموعه آنها، دانشجویان را با برخی کارها و برنامه های غلط، از گرایش انقلابی و اسلامی و معنویت دور نکنند.

وی همچنین جوانان ایران را پرانگیزه و با نشاط در عرصه مسائل گوناگون کشور دانستند و در مورد آمار متشره درباره افسردگی جوان ایرانی گفت: این دروغ محض و خباثت آمیز، بهانه ای برای تجویز آزادیهای مبتذل است.