انتقال دو تن از شهروندان بهایی ساکن اصفهان به زندان

imageماموران امنیتی در شهر اصفهان در هفته گذشته اقدام به انتقال دو تن از شهروندان بهایی به زندان اصفهان کردند.
منابع نزدیک به این دو شهروند بهایی به بهایی نیوز گفتند :” ماموران امنیتی هفته گذشته آقای سهراب نقی پور و خانم آذر طلوعی (پورخرسند) را به زندان اصفهان منتقل کردند”.
دو شهروند بهایی پیشتر در اردیبهشت ماه سال 1390 به همراه 20 شهروند بهایی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه مجموعا به 58 سال زندان محکوم شده بودند.


آذرطلوعی (پورخرسند) و سهراب نقی پور به همراه دیگر شهروندان بازداشت شده بهایی مجموعا با قرار وثیقه 1میلیارد و دویست میلیون تومانی از زندان آزاد شدند. این در حالی است که پس از 4سال از آزادی موقت هفته گذشته دو تن از شهروندان بهایی به نام های خانم طلوعی و آقای نقی پور از سوی مراجع قضایی جهت گذراندن یک سال حکم تعزیری به زندان یزد منتقل شدند.
20 شهروند بهایی که پیشتر بازداشت شده بودند هر کدام از یک سال تا چهارسال محکوم به حبس تعزیری و تعلیقی شده بودند.، این احکام از سوی شعبه 1 دادگاه انقلاب یزد صاد شد و در تاریخ 27 فروردین 1393در شعبه تجدید نظر استان به تایید رسید.
اسامی این ۲۰ شهروند بهایی و میزان محکومیت ایشان به شرح زیر است: صبا گلشن (اصفهان): ۴ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی، شهرام اشراقی، مهندس خسرو دهقانی (اصفهان)، شهرام فلاح (کرمان)، نوید حقیقی (یاسوج)، ایمان رشیدی (یزد): ۳ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی، فریبرز باغی، ناطقه نعیمی، شبنم متحد، فریبا اشتری (یزد)، نغمه فارابی (اصفهان) : ۲ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی فرح باغی؛ مهران اسلامی، اعظم مطهری، فرحناز میثاقیان (یزد)، سهراب نقی پور، آذر طلوعی ( پورخرسند)، ساسان حقیری، طاهره روحانی، ویدا حقیقی (اصفهان) : ۱ سال تعزیری و ۱ سال تعلیقی.