پلمپ محل کسب سه شهروند بهایی در ساری

imageسه تن از شهروندان بهایی در شهر ساری به دلیل تعطیل کردن کسب و کار خود در تعطیلات آیین بهایی با پلمپ محل کارشان روبرو شدند.
به گزارش منابع آگاه این شهروندان به دلیل آنکه در ایام عید رضوان (عید شهروندان بهایی) کسب وکار خود را تعطیل کرده بودند با پلمپ از سوی مراجع قضایی روبرو شدند.واحدهای صنفی سه شهروند بهایی شامل رنگ فروشی ضیاالله خوشبین، خراطی کمال اکبری و لوازم بهداشتی احسان الله سنایی است.
در هفته های گذشته نیز ۱۲ تن از شهروندان بهایی در شهر رفسنجان به دلیل تعطیلی کسب و کار خود در ایام عید رضوان با پلمپ از سوی مراجع قضایی روبرو شده بودند.

بر اساس بند ب آیین نامه ی اجرایی ماده بیست و هشت قانون نظام صنفی، اگر کسبه ای (که شغلی از مشاغل اصلی مانند نانوایی ، داروخانه و یا …داشته باشد) بیش از ۱۵ روز بدون اطلاع ، واحد صنفی خود را ببندد، باید پیگیری شود.

در تبصره همین ماده تشخیص این امر به اتاق صنفی واگذار گردیده است، در حالی که پلمپ این مغازه ها با مداخله اماکن صورت گرفته است.به گزارش منابع مطلع محلی به نقل از هرانا ، مغازه ی بالغ بر ۱۵ تن ازشهروندان بهایی ساکن ساری در طی دو ماه اخیر پلمپ شده است. این در حالی است که موارد فوق الذکر مشمول قانون پلمپ نمی باشند، از جمله ی این موارد می توان به نداشتن کارت مباشرت، در دست اقدام بودن جواز کسب و … اشاره نمود.