دیدار جمعی از فعالین حقوق بشر و همراهان عرفان کیهانی با آقای دکتر احمد شهید در رابطه با وضعیت استاد محمد علی طاهری

imageدر روزهای ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ۹۴ دکتر احمد شهید (نماینده ‫‏سازمان ‫‏ملل در امور حقوق بشرایران) در شهر ‏کلن آلمان با فعالین حقوق بشری و سیاسی در رابطه با موارد نقض حقوق بشر در ایران ملاقات نمودند.
روز پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۴جمعی از فعالین حقوق بشر و همراهان عرفان کیهانی با آقای دکتراحمد شهید دیداری داشتند. در این دیدار جدای از پرداختن به آخرین موارد نقض حقوق بشر، اعدام ها و شرایط بسیار بد زندانیان سیاسی-عقیدتی ، به طور مشخص در رابطه با وضعیت آقای محمدعلی طاهری(بنیانگزار عرفان کیهانی (حلقه) و دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی) صحبت کردند.


آنها در رابطه با «شرایط وخیم آقای طاهری،اعتصاب غذاهای ایشان، تجمعات اعتراضی که هواداران ایشان در هفته های اخیر در مقابل دادگاه انقلاب ،برای آزادی استاد محمد علی طاهری داشتند و همچنین دستگیری شاگردان آقای طاهری و دادن حکم های سنگین به آنان و مهم تر از همه اینکه حکومت سعی دارد افکار عمومی را برای اعدام آقای طاهری مهیا سازد» صحبت نمودند و از آقای احمد شهید درخواست کردند که از صذور احکام ظالمانه و خصوصا حکم اعدام جلوگیری نمایند و همچنین برای آزادی محمدعلی طاهری(که دفتر حقوق بشر سازمان ملل به عنوان یکی از ۱۳ نخبه ای که حقوقشان در ایران نقض شده، از او یاد کرده است) فشار های بیشتری به حکومت ایران وارد نمایند.
همچنین عنوان شد که خواسته فوری شاگردان آقای طاهری : حصول اطمینان از سلامتی ایشان و آزادی بی قید و شرط استاد محمدعلی طاهری می باشد.
آقاى احمد شهید در پاسخ گفتند :
در شیوه عمل ما تغییراتى بوجود آمده و از این پس تصمیم داریم که فشار هاى مربوط به جلوگیرى از نقض حقوق بشر در ایران را بر روى آقاى روحانى ، ریاست جمهورى ایران متمرکز کنیم و در رابطه با آقای طاهری نیز تلاش های بیشتری خواهیم نمود.
توضیح اینکه :در اطلاعیه عفو بین‌الملل که روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت۹۴، با تیتر «احتمال صدور حکم اعدام محمدعلی طاهری وجود دارد»منتشر شد آمده است: «محمدعلی طاهری که به علت باورها و آموزه‌های روحانی‌اش و تحت اتهام “توهین به مقدسات اسلامی” چهار سال است در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد، هم‌اکنون به اتهام “افساد فی‌الارض” تحت محاکمه مجدد قرار دارد و این می‌تواند به اعدام او منجر شود». محمدعلی طاهری که با تاسیس موسسه‌ء «عرفان کیهانی» در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره «طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی» پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.