ممانعت از چهره های مذهبی در ورودی شهر زاهدان همزمان با مراسم فارغ التحصیلی طلاب

imageبه گزارش کمپین فعالین بلوچ در حالی که جمعیت بسیار زیادی از شهروندان اهل سنت از شهرهای مختلف کشور برای حضور در بیست و چهارمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم مکی قصد ورود به شهر زاهدان را دارند گزارشهای متعددی از برخور های سلیقه ای و بازجوئی های سرپائی خصوصا از چهره های مذهبی و اهل سنت استان های دیگر به “فعالین بلوچ” رسیده است.

گزارشها حاکی است که شب گذشته جمعه 25 اردیبهشت ورودی شهر زاهدان از طرف جنوب استان سیستان و بلوچستان ترافیک بسیار سنگینی ناشی از بازجویی خودرو هایی که قصد عبور از ایست و بازرسی را برای وارد شدن به شهر زاهدان دارند وجود دارد. و مشابه همین گزارش از دیگر ورودی های شهر زاهدان چون ورودی از طرف زابل و کرمان نیز به گوش می رسد.

شاهدان عینی به کمپین فعالین بلوچ گفته اند: “نیروهای ایست و بازرسی خودروهای افرادی که دارای ریش و کلاه و چهره مذهبی هستند را نگه داشته و مشخصات آنها را ثبت می کنند.”

شاهدان حتی از وجود یک کیوسک که روی آن نوشته “محل آمار برداری” خبر داده اند که تعدادی از افراد دارای چهره های مذهبی را باری بازجویی به آنجا برده اند.

وب‌سایت سنی آنلاین نیز روز چهارشنبه، ۵ فروردین، خبر داد که ماموران در ایست بازرسی‌های ورودی به شهر زاهدان با ادعای وجود یک “بخش نامه” از ورود برخی از خودروها با پلاک «سایر استان‫‌ها» به خصوص خودروهای حامل روحانیون اهل ‫سنت، به این شهر «ممانعت می‌کنند».

به گفته این وب‌سایت، این «بخش‌نامه» اکثرا درباره «ائمه جمعه و جماعات، روحانیون اهل ‫سنت، مدیران و مدرسان حوزه‌‫های علمیه اهل ‫سنت و سایر کسانی که دارای ریش و محاسن هستند» اجرا می‌شود.

لازم به ذکراست بیست و چهارمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان امروز شنبه 26اردیبهشت در محل مصلی اهل سنت زاهدان در حال برگزاری است.