مخالفت با آزادی مشروط کشیش بهنام ایرانی

مخالفت با آزادی مشروط کشیش بهنام ایرانی

image

قاضی پرونده ی بهنام ایرانی کشیش نوکیش مسیحی ، با مرخصی درمانی ایشان مخالفت کرد .

بنا به گزارش اخبار اقلیتهای مذهبی به نقل ازهرانا، تقاضای مرخصی درمانی بهنام ایرانی بار دیگر رد شد و اینبار دادستان ضمن رد درخواست وی دستور رسیدگی و درمان وی بصورت تحت الحفظ و با هزینه شخصی را صادر کرد که با وجود گذشت سه هفته از این دستور هنوز عملی نشده است.

بهنام ایرانی بدلیل مشکلات روده و پس از تایید مراجع پزشکی زندان درخواست مرخصی درمانی خود را مطرح کردهimage بود.

بهنام ایرانی در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.

مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.

اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.

بنا به گزارشی از خبرگزاری صدای مسیحیان ایران ،در حکمی که برای رد این درخواست به وی اعلام شده است آمده ، از آنجایی که هیچگونه ندامت و پشیمانی در ایشان مشاهده نمیگردد،بلکه در داخل زندان نیز به اقدامات خلاف قانون خود ادامه میدهد (بشارت مسیحی) لذا دادگاه صادر کننده حکم با آزادی مشروط وی مخالفت نموده و مادامیکه رسما و صریحا اعلام ندامت ننماید با تقاضای وی موافقت نمیگردد.

11198653_357454447777533_1326341857_n
این در حالی هست محمد جواد ظریف وزير امور خارجه حکومت فعلی ایران در مصاحبه با چارلی رز، مجری تلويزيون پی‌بی‌اس آمريکا، که چهارشنبه نهم ارديبشت پخش شده بود اعلام کرد،در ايران هیچ کسی به خاطر عقيده‌اش زندانی نیست.