محمد علی طاهری برای سومین بار متوالی در دادگاه غایب بود

بنیانگزار عرفان حلقه برخلاف ادعای برخی از رسانه ها، برای سومین بار متوالی در دادگاه انقلاب غایب بود.

حلقه نیوز – بنا بر پیگیری های انجام شده توسط چندتن از وکلای آزاد و همچنین خبرنگار حلقه نیوز در تهران، محمد علی طاهری، بنیانگزار عرفان حلقه امروز در دادگاه انقلاب نبوده است و در جلسه دادگاهی که ادعا می شود با حضور وی برگزار شده، حضور نداشته است. با این حال برخی رسانه های خارج از ایران که منبع خبری خود را وبسایت هایی نظیر فارس نیوز قرار داده اند، به اشتباه در حال پخش خبر حضور وی در دادگاه هستند.

169010_1461125903114_1682451498_857582_3668446_n-300x160

امروز عده ای از شاگردان و هواداران عرفان حلقه نیز سعی داشتند تا روبروی دادگاه انقلاب تجمعی صورت دهند تا خواسته خود را که دیدار با استادشان، برای اطمینان از سلامتی وی است، به گوش مسئولین برسانند که این تجمع به دلیل حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابانهای اطراف دادگاه انجام نشد.

بنا به گفته شاهدان عینی و تعدادی از افراد حاضر در محل، از نخستین ساعات روز چهارشنبه ۹ اردیبهشت، محل دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم، کوچه ها و خیابا های منتهی به آن فضایی کاملا امنیتی داشت، بطوریکه نیروهای امنیتی و ضدشورش، گارد ویژه، به همراه ون های متعدد و اتوبوس های حامل نیرو و جرثقیل جهت مسدود کردن خیابان ها حضور داشتند و این امر باعث گردید این تجمع صورت نگیرد.
از آن جائی که سلامتی و زنده بودن آقای طاهری هنوز در هاله ای از ابهام است، شاگردان وی قصد داشتند درخواست و اعتراض خود را با پلاکاردهایی با این مضامین اعلام نمایند:

چه کسی پاسخگوست؟ استاد محمدعلی طاهری کجاست؟
علم حق خواهیت را بر زمین نخواهیم گذاشت. هر چقدر هم که سنگین باشد…
استاد محمدعلی طاهری کجاست؟ ما خواستار حصول اطمینان از سلامتی ایشان هستیم.
ما خواستار دیدار حضوری با استاد محمدعلی طاهری هستیم.
محمد علی طاهری، که چهارسال پیش دستگیر و تا قبل از انتقال وی به مکانی نامعلوم، در سلول انفرادی نگهداری میشد، با اتهاماتی ازقبیل مفسد فی الارض، سب النبی و … مواجه بود و علی رغم تلاش های بی وقفه شاگردان وی در تمام این مدت، به دلیل عدم همکاری خانواده و وکلای آقای طاهری و همچنین سنگ اندازی آنها بر روند رسیدگی به شرایط ایشان در مجامع بین المللی، نتیجه دلخواه شاگردانش که آزادی وی بود، هیچگاه میسر نگردید.

در طی چند ماه اخیر که شاگردان آقای طاهری نگران جان وی هستند و حتی عده ای بنا بر مستنداتی عقیده دارند وی در اعتصاب غذا از دست رفته است، مسئولین پرونده با تحت فشار قرار دادن خانواده و همچنین به وسیله وکیل حکومتی، سعی در القای این باور را داشته اند که حال محمد علی طاهری خوب است و پرونده وی در حال بررسی است.

پخش سه خبر جعلی مبنی بر دادگاه آقای طاهری، در صورتی که خود وی در هیچیک از این سه دادگاه حضور نداشته است و همچنین انتشار فیلمی مونتاژ شده از طاهری که وی را در دادگاه انقلاب در کنار زیبا محمدیان همسرش، و علیزاده طباطبایی وکیلش نشان میداد، تبدیل به اهرم فشاری شد برای وبسایت خبری وابسته به حکومت تا سلامت آقای طاهری را به هواداران وی بقبولانند. از طرفی این اقدامات شائبه برانگیز باعث شده تا احتمال فقدان محمد علی طاهری برای تعداد زیادی از شاگردانش افزایش پیدا کند.