تخریب خانه یکی از رهبران زندانی جامعه بهایی

imageروز گذشته خانه ییلاقی خانواده جمال‌الدین خانجانی، یکی از مدیران جامعه بهایی در ایران که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد توسط نیروهای امنیتی در سمنان تخریب شد.

به گزارش «کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهايي»، روز چهارشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، نیروهای امنیتی بدون توجه به اینکه خانواده خانجانی به عدم تخریب خانه‌ی مذکور از دیوان عالی کشور، حکم دریافت کرده بودند، آن خانه را تخریب کردند.بنابه گفته خانواده خانجانی روز سه شنبه ۱ اریبهشت به آنها گفته شده بود، که ظرف ۴۸ ساعت باید نسبت به خالی کردن منزل اقدام کنند.

جمال‌الدین خانجانی، شهروند بهایی و زندانی ۸۳ ساله‌ای است که به‌ دلیل عضویت در جامعه بهاییان ایران، از ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ تا کنون در زندان رجایی شهر کرج به‌سر‌ می‌رود. او و شش رهبر دیگر جامعه‌ی بهایی که به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند، هفته‌ها بدون اطلاع خانواده‌هایشان در بازداشت بوده‌ و تا حدود یک‌سال پس از آن حق دسترسی به مشاوره‌ حقوقی نداشته‌اند.

این هفت نفر در گروهی بنام «یاران ایران»، به امور اولیه اجتماعی و معنوی جامعه سیصدهزار نفری بهاییان ایران رسیدگی می‌کردند. گفتنی است، این گروه در حال حاضر منحل شده است.

تخریب منازل، اموال، مکان‌های مقدس و گورستان‌های بهاییان از سوی جمهوری اسلامی، تازگی ندارد و یکی از روش‌­هائی است که حکومت برای سرکوب و فشار به بهائیان به کار می‌­برد و همواره موجب رنجش این اقلیت مذهبی شده است. چندی پیش حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، نماینده رفسنجان خواستار اخراج بهائیان از این شهر شده بود.

با وجود هشدارهای پی‌در‌پی احمد شهید گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر در امور ایران در سازمان ملل متحد، به برخورد نامناسب حکومت ایران با اقلیت‌های مذهبی، تا کنون هیچگونه بهبودی در رفتار حکومت ایران با این اقلیت مذهبی دیده نشده است.