تخریب منزل یکی از رهبران زندانی جامعه بهایی ایران (جمالدین خانجانی)

به گزارش کمپین نه به آزار و زندان هموطنان بهایی ، شب گذشته منزل ییلاقی خانواده جمال الدین خانجانی، یکی از مدیران جامعه بهایی در ایران که به 20 سال زندان محکوم شده است توسط نیروهای امنیتی در سمنان تخریب شد.

image

با وجود آنکه خانواده آقای خانجانی از دیوان عالی کشور حکم عدم تخریب را دریافت کرده بودند اما نیروهای امنیتی بدون توجه به حکم آن خانه را تخریب کردند.
نیروهای امنیتی 48 ساعت به خانواده آقای خانجانی فرصت داده بودند که آنجا را تخریب کنند.
فشار بر جامعه بهایی پس از انقلاب شدت بسیاری به خود گرفت و با تخریب منازل و قبرستان ها همواره نیروهای امنیتی موجب رنجش جامعه بهایی در ایران شده اند.
جمال‌الدین خانجانی، شهروند بهایی و زندانی 83 ساله زندان رجایی شهر است که به علت عضویت در جامعه بهایی ایران از می ۲٠۰۸ (۲٥ اردیبهشت ۱۳۸۷)، تاکنون در زندان به سر می برد.

او و شش رهبر دیگر جامعه بهائی که به ٢٠ سال زندان محکوم شده است، هفته‌ها بدون هيچ اطلاعی، در بازداشت بودند و پس از آن نیز حدود يک سال حق دسترسی به مشاورۂ حقوقی نداشتند. اين هفت نفر مجموعه اعضای گروهی به نام ‘ياران ايران’ بودند که در حال حاضر منحل شده است. وظيفه اين جمع رسيدگی به امور اوليه اجتماعی و معنوی جامعه سيصدهزار نفری بهائیان ايران بود.

هفت رهبر بهائی که بدواً به ٢٠ سال زندان محکوم شدند مدت‌ها به جامعۀ ایران و جامعۀ بهائی هر دو خدمت کرده‌اند. شش نفر از این جمع در تاریخ ۱۴ مه ۲٠۰۸ (۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷) در خانه‌های خودشان در تهران دستگیر شدند. نفر هفتم، مهوش ثابت، قبل از دیگران، در تاریخ ۵ مارس ۲٠۰۸ (۱۵ اسفند ۱۳۸۶)، در جریان سفری به مشهد دستگیر شده بود. این افراد هفته‌ها بدون هیچ اطلاعی در بازداشت بودند و بیش از یک سال حق دسترسی به مشاورۂ حقوقی نداشتند