باید مکه و مدینه را از دست آل‌سعود نجات داد

 «جوادی آملی»، از مراجع تقلید شیعه در قم می‌گوید نجات مکه و مدینه از دست آل سعود، جهاد اکبر است.

 javadi-amoli-amol

به گزارش «محبت نیوز» آیت اله «جوادی آملی»، از مراجع تقلید شیعه در قم می‌گوید نجات مکه و مدینه از دست آل سعود، جهاد اکبر است.

خبرگزاری «نسیم»، گزارش داده است، این مرجع تقلید شیعیان در درس تفسیر قرآن خود اظهار داشت: «وضعیت آل سعود نشانه به غارت رفتن عقل و دین است، این‌ها کسانی هستند که اجدادشان، کعبه را بتکده و شراب‌خانه کردند.»

بنابه این گزارش، آیت‌اله‌ «عبداله جوادی آملی»، در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر عربستان گفته است: «آن سالی که حادثه تلخ زائران ایرانی در حرمین شریفین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند که مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ و چه کسی باید متولی آن باشد.»

وی ادامه داده است: «متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.»

این مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم است، بیان کرد: به فکر دولت‌ها نباید بود؛ خود ملل اسلامی اگر به این فکر باشند که حرمین را از شر آل سعود نجات دهند، این جهاد اکبر است.

اتهامات عربستان و ایران نسبت به یکدیگر نگرانی ها در مورد افزایش درگیری ها و رقابت بین این دو کشور تاثیر گذار خاورمیانه را افزایش داده است. تهران و ریاض پیش از این نیز در مسائل مختلفی از جمله، عراق، سوریه، لبنان و بحرین دچار اختلاف بودند.