ممنوعیت جشن مدارس دینی در ارومیه

ممنوعیت جشن مدارس دینی در ارومیهستاد خبری اداره‌ی اطلاعات ارومیه مانع شرکت علمای اهل سنت مالزی و پاکستان در مراسم سالانه ای شد که یک گروه اهل سنت در ارومیه بر گزار می‌کند.

به گزارش ماف نیوز، اداره‌ی اطلاعات شهرستان ارومیه، و همچنین برخی از سازمان‌های وابسته به آقای “علی خامنه‎ای” رهبر ایران، در برگزاری مراسم سالانه‌ی فارغ‌التحصیلی دانش پژوهان اهل سنت ارومیه مانع تراشی کردند.

بنا بر این گزارش، مأموران اطلاعاتی، پاسپورت های شماری از مدعوین مراسم را که از مالزی و پاکستان به این ارومیه سفر کرده بودند، از آن ها گرفته و مانع از شرکت آن ها در مراسم شدند، این در حالی است که پیشتر با حضور آن ها در مراسم موافقت و برای آن ها روادید صادر شده بود.

یک منبع مطلع از این موضوع در مسجد “امام شافعی ارومیه” به ماف نیوز گفت: به هیچکدام از مهمان های خارجی اجازه حضور در مراسم داده نشد و همچنین نیروهای امنیتی، از برگزاری این مراسم میان سه مرکز دینی در ارومیه به نامهای “امام شافعی” ،”صلاح‌الدین ایوبی” و “نور” به صورت مشترک جلوگیری کردند.

قرار بود دهها نفر از علما و روحانیون از کشورهای عربی و اسلامی در این مراسم شرکت کنند، اما به دلیل خودداری مقام های ایرانی از صدور روادید برای آن ها، موفق به سفر به ایران نشدند.

این مراسم هر ساله طی چند روز برگزار می شد، امسال اما به دلیل فشارها، برنامه برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد.

اداره های اطلاعات در شهرهای مختلف ایران، طی روزهای اخیر برخی شخصیت های اهل سنت که قصد داشتند برای شرکت در مراسم به زاهدان سفر کنند ، احضار کردند و پس از بازجویی درباره سفرشان، از آن ها تعهد گرفتند که در این مراسم شرکت نکنند.