اگر سلمان رشدی را می‌کشتیم، دیگر توهین نمی‌کردند

سید حمید روحانی موسس و رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی جمعه شب ۲۴ بهمن در همایش بررسی بین‌المللی پیام‌های انقلاب اسلامی در روستای کیاپی شهرستان میاندورود گفت که فتوای روح‌الله خمینی برگرفته از آیات صریح قرآن بود و اگر اجرا می‌شد، نشریه شارلی ابدو جرات تعرض به اسلام را به خود نمی‌داد.

حمید روحانی اظهار کرد: «سلمان رشدی فرد بیماری است که اگر از بین نرود جامعه را بیمار می‌کند، اما در جامعه اسلامی اگر فردی به درجه ارتداد رسید برای جامعه اسلامی خطرناک است و اقدام سلمان رشدی موجب انحراف و هرج و مرج مذهبی می‌شود».

وی گفت: «فلسفه‌های دنیا نیز درباره ارتداد و خدشه‌دار کردن ادیان با مسلمانان هم نظر هستند و اگر فردی به دین تعرض کرد حکم آنها مرگ است، اندیشه اعدام مرتد در دنیا مرسوم است».

روحانی گفت که کشتن سلمان رشدی با ترور فرق دارد و ادامه داد: «در ترور، مساله از قبل مشخص نیست و چون به صورت کور اجرا می شود ممکن است افراد بیگناه هم کشته شوند اما در احکامی مانند حکم سلمان رشدی، موضوع از قبل مشخص شده و هر فردی که اهانت کرده، می‎داند که حکم آن مرگ است».

وی با ذکر این که «اگر حکمی که  صادر شد به صورت کامل اجرا می‌شد دیگر نشریه‌ای مانند شارلی ابدو اجازه تعرض به اسلام را نمی‌داد»، افزود: «امام خمینی در صدور حکم نه تنها حکم اعدام برای سلمان رشدی بلکه برای افرادی که اقدام به انتشار این کتاب کردند نیز باید اجرا می‌شد».

به اعتقاد روحانی، هنوز هم باید قتل سلمان رشدی را پی گرفت. وی در این باره گفت: «امروز وظیفه همه کسانی که دوست‌دار اسلام هستند باید نسبت به اجرایی کردن حکم امام خمینی درباره ناشران این کتاب و توهین کنندگان به مقدسات اقدام کنند».

وی تاکید کرد: «از دولت‌مردان انتظار نیست که در این زمینه گام بردارند، بلکه مردم انقلابی و حزب‌اللهی، همانانی که با وجود مشکلات روزمره در زندگی در روز ۲۲ بهمن برای سربلندی اسلام و ایران در صحنه حاضر شدند باید نسبت به اجرای این حکم اقدام کنند».