امام جمعه جديد مسجد الخليل زاهدان منتصب مردم و مولانا عبدالحميد است نه نهاد رهبری

منابع آگاه خبر دادند: امام جمعه جديد مسجد الخليل زاهدان منتصب مردم و مولانا عبدالحميد است نه نهاد رهبریبه دنبال انتشار خبر دخالت در انتصاب ائمه جمعه اهل‌سنت بلوچستان توسط نهاد رهبری، منابع مطلع از انتصاب مولوی فقیرمحمد نهتانی امام جمعه جدید مسجد جامع الخلیل زاهدان از سوي علما و مردم خبر داده و از عملکرد نهاد نمايندگي رهبری در نسبت دادن این انتصاب به خود، انتقاد کردند.

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روزشنبه 25 بهمن دفتر نهاد نمايندگي رهبری در امور اهل‌سنّت زاهدان با انتشار خبری در خروجی سایت خود مدعی شد که امام جمعه جدید مسجد جامع الخلیل اهل‌سنت زاهدان از سوی این نهاد، منصوب شده است.

اين درحالي‌ست كه منابع مطلع نزدیک به این مسجد، با رد كامل این خبر،  انتصاب مولوی فقیرمحمد نهتانی  به عنوان امام جمعه جدید این مسجد  را نتيجه مشورت علمای اهل‌سنت و معتمدان مردمی دانستند.یک منبع مطلع که نخواست نامش ذکر شود در این باره به کمپین گفت: سال‌ها اين مسجد با مشكلات مواجه بوده، مردم از امام جمعه قبلی رضایت نداشتندو نهایتا  در جلسه‌ای که با حضور ریش‌سفیدان و نمازگزاران مسجد در همین زمینه تشكيل می شود تصميم شركت كنندگان مي‌گيرند كه تعیین امام جمعه جدید و  كل امور مسجد را به شيخ الاسلام (مولانا عبدالحمید) واگذار كنند.  مولانا عبدالحمید نيز پس از مدتي “مولوي فقيرمحمد” را به عنوان امام جمعه و جماعت مسجد انتخاب مي‌كند.

این منبع افزود: حضور نماينده نهاد رهبري در مراسم نماز جمعه گذشته اين مسجد هم به منظور معرفي مولوي فقيرمحمد نهتاني به عنوان امام جمعه رسمي مسجد الخليل بوده و دليلي بر انتصاب ايشان از سوي نهاد نمايندگي رهبري نمي تواند باشد، درواقع به نظر مي‌رسد مسئولان نهاد با فرستادن نماينده خود سعي كردند اين انتصاب را به خود نسبت بدهند.