اظهارات علیزاده طباطبایی، وکیل حکومتی محمد علی طاهری، درباره پرونده موکلش

اظهارات علیزاده طباطبایی، وکیل حکومتی محمد علی طاهری، درباره پرونده موکلشمحمود علیزاده طباطبایی، پس از فشارهای رسانه ای مبنی بر عدم حمایت وی از موکلش و احتمال همکاری او با اطلاعات سپاه، در اولین مصاحبه مطبوعاتی با یکی از رسانه های حکومتی، در رابطه با پرونده موکلش اظهار نظر کرد.

علیزاده طباطبایی، سومین وکیل محمد علی طاهری در مدت سه سال و نُه ماه گذشته، طی مصاحبه ای با خبرگزاری امنیتی تسنیم، در رابطه با پرونده موکلش اظهار نظر کرد و درباره خبری که پیشتر حلقه نیوز درباره انتقال آقای طاهری به مکانی نامعلوم منتشر کرده بود، گفت: «بر خلاف آنچه برخی سایت‌ها نوشته‌اند مبنی بر اینکه وی جابجا شده و مکانش معلوم نیست؛ او در زندان اوین بوده و جایش نیز بسیار خوب است و با خانواده‌اش نیز ملاقات دارد.»بر اساس منابع اطلاعات حلقه نیوز آقای طاهری بیش از دو ماه است که از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است، بنابراین اظهارات اخیر طباطبایی، شبهه همکاری وی با اطلاعات سپاه و مسوولین پرونده طاهری را بیش از پیش افزایش می دهد.

از طرفی آقای طاهری بیش از سه ماه پیش اعلام کرده بود که در صورت بسته نشدن پرونده افساد فی الارض و اتهامات واهی دیگر، دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید، و از آنجا که این پرونده هنوز بسته نشده است، حال آقای طبیعتا نمی تواند خوب باشد و امکان حضور وی در دادگاه منتفی است.

با توجه به این اظهار نادرست آقای طباطبایی درباره حضور آقای طاهری در زندان اوین، اطمینانی نیست که اطلاعات دیگر در مصاحبه او با تسنیم از جمله تشکیل احتمالی دادگاه آقای طاهری، قابل استناد باشد.

البته این اولین باری نیست که اظهارات نادرست علیزاده طباطبایی و همکاری وی با مسوولین پرونده، باعث دردسر موکلینش شده است. علیزاده طباطبایی پیشتر نیز وکالت غنچه قوامی، دختر ۲۵ ساله ایرانی – بریتانیایی که در تاریخ ۹ تیر ماه به جرم اعتراض به عدم حق بانوان برای تماشای والیبال دستگیر شده بود را بر عهده داشته است. مادر غنچه قوامی در ۲۷ آبان ۱۳۹۳ در صفحه فیس بوکش راجع به دروغ پراکنی وکیل دخترش، علیزاده طباطبایی نوشت: دیشب دوباره تو خبرها دیدم که اقای علیزاده طباطبایی مصاحبه عجیب و غریبی کرده. خدایا چی شده؟ باورم نمیشد این حرفا رو زده باشه. اقای علیزاده توی این صد و چهل روز کنار ما ایستاد و از حق تو دفاع کرد. چطور ممکنه حرفهای دروغ درباره جلسه دادگاه و پرونده تو بزنه. بعد از ۲ روز که ارتباطش با ما کاملا قطع شده بود٬ بالاخره دیشب رفتیم جلوی در خونش و پیداش کردیم. باز هم نفهمیدم چرا اون حرف ها رو زد٬ ولی استعفا داد و حالا مجبورم برات وکیل دیگه ای بگیرم.” (۲۷ آبان ۱۳۹۳)

Madare-Ghoncheh-HalghehNews

از طرفی محمد علی طاهری در نامه ای که خطاب به احمد شهید نوشته است، از آن گلایه می کند که از ابتدای دوره بازداشتش، حق ملاقات با وکلایش را نداشته است و وکلایش تهدید می شوند

پیشتر و در آستانه دستگیری آقای طاهری، شادی رصدی، وکیل اول آقای طاهری نیز در اقدامی هماهنگ با بازجویان آقای طاهری، اعلام کرده بود که هرگونه فعالیت و جمع آوری امضا در حمایت از آزادی آقای طاهری، به ضرر وی خواهد بود.

 متن کامل مصاحبه محمود علیزاده طباطبایی با خبرگزاری امنیتی تسنیم به شرح زیر است:

«سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم اظهارداشت: چند روز پیش با موکلم ملاقات داشتم و بر خلاف آنچه برخی سایت‌ها نوشته‌اند مبنی بر اینکه وی جابجا شده و مکانش معلوم نیست؛ او در زندان اوین بوده و جایش نیز بسیار خوب است و با خانواده‌اش نیز ملاقات دارد.
وی اضافه کرد: در این ملاقات، طاهری عنوان کرد منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست و حرف‌هایی که بعضا در کتاب‌ها زده شده، تحقیقات و اظهارنظرهای خلاف اعتقاداتش است.
علیزاده طباطبایی گفت: اتهام طاهری افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد بود که دادگاه آن قسمت را توهین به مقدسات گرفت و ۵ سال حبس داد. همچنین دادگاه پول‌های گرفته شده بابت برگزاری کلاس‌ها را تحصیل مال از طریق نامشروع در نظر گرفت و وی را به پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد. بخش دیگر اتهامات وی، فرادرمانی و دخالت در امور پزشکی بود که در این بخش نیز به جزای نقدی شش تا هفت میلیون تومانی محکوم شد که این احکام در دادگاه تجدیدنظر استان قطعی شده است.
وکیل مدافع موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی گفت: در مورد افساد فی‌الارض دادگاه پرونده را به دادسرا بازگرداند و خواست تحقیقات گسترده‌تری صورت گیرد و دیدگاه افراد قبل و بعد از جذب به طاهری بررسی شود. دادسرا اخیرا پرونده را به دادگاه بازگردانده است.
علیزاده طباطبایی توضیح داد: در ملاقات اخیری که با طاهری داشتم وی عنوان داشت اقداماتی که یک عده به طرفداری انجام می‌دهند، با هماهنگی من نیست و در جریان اقداماتشان قرار ندارم و به هیچ وجه این اقدامات را تایید نمی‌کنم.
وکیل مدافع موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه درباره محاکمه موکلش به اتهام افساد فی‌الارض گفت: در ارتباط با این اتهام دلیل جدیدی در پرونده وجود ندارد و وی نیز صراحتا عنوان کرده منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست و خودش هم قبول دارد که بعضا برداشت‌هایی داشته که اشتباه بوده است و امیدوارم بتوانیم در دادگاه وی را تبرئه کنیم و دادگاه به همان ۵ سال حبس قناعت کند.»