افشای سندی محرمانه: حکم قطعی افساد فی الارض و انتقال آقای طاهری به خارج از زندان اوین

halghehnews-classified-document-No.076بر طبق این سند محرمانه دولتی از پرونده محمد علی طاهری که برای اولین بار توسط حلقه نیوز منتشر می شود، آقای طاهری در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۳ با حکم قطعی افساد فی الارض از زندان اوین در اختیار حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات (حفا واجا) قرار گرفته است و از زندان اوین به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس سند محرمانه زیر، محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی، علیرغم این که ادعا میشود همچنان در زندان اوین بسر میبرد و در پی دیدار با وکیل خود در انتظار برگزاری دادگاه برای رسیدگی به اتهام افساد فی الارض در ششم اسفندماه سال جاریست، با حکم قطعی فساد فی الارض که مشخص نیست کی و کجا و در کدام دادگاه و با کدام وکیل مدافع صادر شده، از روز جمعه هفتم آذر ۱۳۹۳، پس از بستری بودن در بهداری زندان اوین به علت عارضه قلبی حاصل از اعتصاب غذا، با حالت ضعف شدید ناشی از اعتصاب غذا، به اداره کل حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات (حفا واجا) تحویل و به مکانی نامعلوم منتقل شده است و طبق پیگیری های به عمل آمده، علیرغم اظهارات خلاف واقع نزدیکان، اطرافیان و وکیل، آقای طاهری تاکنون به زندان اوین بازگردانده نشده اند.

در پی انتشار خبر انتقال محمد علی طاهری به محلی نامعلوم در خارج از زندان اوین که در تاریخ اول بهمن ماه سال جاری، توسط حلقه نیوز منتشر شد، برگه محرمانه انتقال وی به خارج از زندان اوین که حاوی نکات و اطلاعات مهمی است، بصورت اختصاصی و برای اولین بار توسط حلقه نیوز منتشر می گردد.

محمد علی طاهری، زندانی عقیدتی و بینانگذار عرفان حلقه که در پی اتهامات واهی و پاپوشهای امنیتی از ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی زندان اوین نگهداری میشد، و بارها علیرغم تکذیب خانواده و وکلا برای رسیدن به حقوق اولیه خود دست به اعتصاب غذا زده بود، در آخرین دور اعتصاب غذای خود که در اعتراض به وضعیت مبهم پرونده باز ارتداد و افساد فی الارض خود انجام داد، اعلام کرد مصمم است تا زمان حذف تمام اتهامات عقیدتی وپاپوش های امنیتی و بسته شدن پرونده افساد فی الارض، به اعتصاب غذای خود ادامه دهد. وی پس از گذشت بیش از دوماه از اعتصاب غذای آخر خود در آبانماه سال جاری دچار مشکلات شدید جسمی، کلیوی و قلبی شد و  بدون هیچ تغییری در پرونده و بی توجهی به خواست وی توسط نیروهای امنیتی، از زندان اوین خارج گردیده و تا این لحظه هیچ خبر موثقی از سلامت ایشان در دست نیست. تاجایی که به گفته مسئول کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری “به دشواری بتوان گفت که آقای طاهری همچنان در قید حیات هستند.”

مطابق این سند محرمانه امنیتی، آقای محمد علی طاهری، در تاریخ هفتم آذرماه ۱۳۹۳، برای بررسی اتهامات امنیتی، از ندامتگاه مرکزی اوین به اداره کل حفاظت اطلاعات وزارت اطلاعات و امنیت جمهوری اسلامی ایران (اداره کل حفا. واجا) در حالی تحویل داده شده است که به علت اعتصاب غذاهای متعدد در وضعیت ضعف شدید جسمانی قرار داشته و همچنین تاکید شده که به علت داشتن اتهامات امنیتی متعدد و حکم قطعی افساد فی الارض در شرایط ویژه و کامل امنیتی منتقل شوند.

این سند که به تایید دادگاه انقلاب اسلامی تهران رسیده، با امضای رئیس زندان اوین و مقام اطلاعاتی تحویل گیرنده مددجو (آقای طاهری) اجرایی شده است. همچنین به پیوست این سند محرمانه، سه صفحه حاوی گزارش دقیق پزشک زندان اوین از وضعیت بحرانی سلامت آقای طاهری و شرح رسیدگی های اولیه پزشکی انجام شده توسط بهداری زندان اوین به وزارت اطلاعات تحویل داده شده است.

اظهارات مسئول کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری

به گفته شهناز نیرومنش، مسئول کمپین، “به دشواری بتوان گفت که آقای طاهری همچنان در قید حیات هستند.” وی اضافه کرد “تمام اخبار مربوط به دادگاه و دیدار وکیل و نزدیکان با آقای طاهری دراین مدت و خصوصا در دو ماه اخیر، کاملا نمایشی بوده وهدف ازانتشار این اخبار کذب که نیروهای امنیتی تمام توان خود را برای انتشار والقای آن بکار گرفته اند، آنست که با اجرای سناریویی دیگر ازطریق ماموران اطلاعاتی و عوامل نفوذیشان در مجموعه عرفان حلقه، افکار عمومی را برای پیشبرد اهداف حکومت در جهت خاموش نگهداشتن شاگردان ایشان ومنفعل نمودن مجامع بین المللی ومخدوش نمودن چهره استاد طاهری آماده سازند؛ به این ترتیب که یا با ادعای صدور حکم اعدام برای افساد فی الارض  و سایر اتهامات امنیتی و یا با ادعای استمرارحکم قبلی وحذف فیزیکی آرام وی، خبر از دست رفتن ایشان بر اثر اعتصاب غذا را که برای حکومت هزینه ی سنگینی در مجامع بین المللی دارد مخفی نمایند تا مانع از انتشار این حقیقت دردناک شوند که ایشان درغربت و مظلومیت جانشان را برای اثبات حقانیت آموزه هایشان گذاشتند؛ و به این ترتیب زمینه را برای مخدوش نمودن و مصادره بیش از پیش، آموزه های استاد طاهری توسط عوامل نفوذی در بدنه عرفان حلقه فراهم سازند”.

دادستان و حکم از پیش تعیین شده

پیشتر نیز ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، در واکنش به انتشار خبر سحام نیوز (۲۷ آبان سال جاری) مبنی بر ملاقات دادستان کل با آقای طاهری در شرایطی که وی به علت وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شده بود، آقای محمد علی طاهری را “مفسد فی الارض” خوانده و در همان زمان بر شائبه صدور حکم افساد فی الارض برای آقای طاهری بدون برگزاری دادگاه دامن زد. این در حالیست که کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری در بیانیه های خود بارها از صدور غیر قانونی حکم افساد فی الارض در شهریور ماه برای آقای طاهری خبر داده بود. اینک با انتشار این سند، برای اولین بار به صورت رسمی مشخص میشود که افساد فی الارض مدتهاست برای محمد علی طاهری دیگر یک اتهام نیست و در دادگاهی مخفیانه و غیر قانونی به حکم قطعی تبدیل شده است.

علیزاده طباطبایی، وکیل سوم پرونده و ادعاهای بی اساس او

از سویی دیگر، محمود علیزاده طباطبایی، وکیلی حکومتی که توسط یکی از عوامل وابسته به نیروهای امنیتی به نام مرتضی ح. ن. برای پیگیری اتهام افساد فی الارض به پرونده محمد علی طاهری تحمیل شده، در اولین و تنها واکنش رسمی خود در رابطه با پرونده موکلش پس از بیشتر از چهارماه از پذیرفتن پرونده، در مصاحبه با خبرگزاری امنیتی تسنیم (۱۹ بهمن)، در دروغی آشکار راجع به آقای طاهری مدعی شده است: «او در زندان اوین بوده و جایش نیز بسیار خوب است». علیزاده، بدون اشاره به اتهامات امنیتی مورد اشاره در این سند در اظهاراتی متناقض بیان کرده که پرونده افساد فی الارض طاهری به تازگی از دادسرا به دادگاه آمده و  به زودی کار بررسی آن در دادگاه آغاز میشود. ادعایی که با توجه به تصریح حکم قطعی فساد فی الارض در این سند که بیشتر از دو ماه قبل صادر شده ،مشخص میسازد که علیزاده طباطبایی، هرگز به عنوان یک وکیل با محمد علی طاهری دیداری نداشته و ابهامات و شایعات پیرامون وی، مبنی بر همکاری اش با مسئولین پرونده را بیش از پیش افزایش می دهد.

سناریوی از پیش تعیین شده از زبان خبرگزاری امنیتی تسنیم

همچنین خبرگزاری امنیتی تسنیم مدعی شده است که «محمد علی طاهری موسس عرفان کیهانی یا حلقه، ششم اسفند امسال به اتهام افساد فی الارض از طریق منحرف کردن افراد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شود». این در حالیست که بر طبق این سند، با توجه به صدور پیشاپیش حکم قطعی افساد فی الارض برای آقای طاهری در ماههای گذشته، بدیهی است خبر تشکیل دادگاه در تاریخ ۶ اسفند ماه، با هدف فریب اذهان عمومی نسبت به شرایط وخیم آقای طاهری منتشر شده، تا به این ترتیب به دلیل پخش شایعه حضور در دادگاه،

اولا :خبر کذب سلامت وی تثبیت شود تا از طرفی شائبه ی از دست رفتن آقای طاهری به دلیل اعتصاب غذا که ضربه ای جدی به وجهه نظام جمهوری اسلامی در مجامع جهانی و بالاخص در مذاکرات بین المللی پیش رو خواهد زد، برطرف شود و

دوما: بدون توجه به احتمال قریب به یقین از دست رفتن آقای محمد علی طاهری در هفته های گذشته، ضمن کنترل حرکتهای اعتراضی شاگردان ایشان، این اعتراضات را به موضوعات انحرافی و بی اثر  تبدیل کنند تا این پتانسیل اعتراضی در بین شاگردان ایشان تبدیل به ابزاری در دست برنامه ریزان حکومتی گردد.

ادعاهای برخی وابستگان آقای طاهری

علیرغم ادعاهای نزدیکان و وابستگان محمد علی طاهری مبنی بر انجام ملاقات های همسرش با وی و اظهار رضایت برخی افراد خانواده در فضای حقیقی و مجازی از سلامت جسمی ایشان، این سند و پیوست های پزشکی آن تصریح میکند که اولا آقای طاهری از هفتم آذر ماه در زندان نبوده است و دوما همانگونه که در بیانیه های اخیر کمپین حمایت از محمد علی طاهری تصریح گردیده، وضعیت سلامت جسمی ایشان در طول مدت اعتصاب غذای آخر  چندین  بار تا مرز بحرانی پیش رفته است.

ضمن اینکه در صفحه فیسبوکی منتسب به مادر آقای طاهری که گویا توسط عوامل حکومتی هدایت میشود، بارها در بیانیه هایی متناقض علاوه بر اشاره به سلامت کامل آقای طاهری، شرایط پرونده و روند بررسی اتهام افساد فی الارض وی را عادی اعلام کرده و در آخرین بیانیه نیز به برگزاری  دادگاه بررسی این اتهامات اشاره داشته اند.

تناقض ادعاهای مطرح شده نزدیکان و خانواده آقای طاهری با اطلاعات سند منتشر شده نشان میدهد نه تنها ملاقات و دیداری بین وابستگان و آقای طاهری انجام  نشده بلکه همانگونه که محمد علی طاهری در نامه خود به احمد شهید اشاره کرده بود این خانواده تحت فشار نیروهای امنیتی برای همکاری و نشر اطلاعات مورد نظر حکومت بوده اند.