(بدون عنوان)

پوریا مردوخ روحانی  . احمد قریشی . رشاد هـُژبریسه دانشجوی اهل سنت کرد، با دخالت مستقیم وزارت اطلاعات شهر سنندج، از پذیرش در دانشگاه و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، محروم شدند.

بنا بر اطلاع «کمپین صلح فعالان در تبعید»، سازمان سنجش به سه تن از پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۳،  به نام های پوریا مردوخ روحانی(مهندسی مکانیک)، احمد قریشی (مهندسی برق)، رشاد هـُژبری (طراحی شهری)، اعلام کرده است که قبولی در آزمون ورودی تنها تایید صلاحیت علمی ایشان می باشد، اما به دلیل رد صلاحیت توسط وزارت اطلاعات، امکان ادامه تحصیل برای ایشان، وجود ندارد!

طبق این گزارش، پس از اعتراض بی نتیجه به سازمان سنجش، این سه دانشجو در ۳۰  شهریور، به وزارت علوم مراجعه و اعتراض دیگری را تنظیم و به مسئولان امر تحویل می دهند که آن هم تا به امروز بی نتیجه بوده است.

سایت «مکتب قرآن» با انتشار این گزارش، توضیح داد که این سه تن، پیشتر در روزهای ۱۸ و ۱۹ تیر ۹۳ و  ۱۹ و ۲۱ مرداد همین سال، توسط اداره اطلاعات سنندج، به دلیل فعالیت در موسسه «مکتب قرآن» در سنندج، احضار و مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

۱۸ آبان سال جاری و در ادامه پیگیری ها، این سه دانشجو طی جلسه ای در وزارت علوم، با سه تن از بازجویان خود در جریان احضار به اداره اطلاعات سنندج، مواجه می شوند.

طی این گزارش، سه بازجوی سابق، در این جلسه، پس از طرح سؤالاتی عقیدتی و مذهبی، به پوریا مردوخ روحانی، احمد قریشی، رشاد هـُژبری، اعلام می کنند که : «با توجه به فعالیت فکری و عقیدتی شما که از نظر ما قابل قبول نیست، به شما اجازه ادامه تحصیل نمی دهیم.»

گفتنی است «مکتب قرآن»، که مدرسه قرآن است و در سال۱۳۵۶ توسط احمد مفتی زاده تاسیس شده است. این موسسه مدعی است که استراتژی حرکت دینی خود را بر مبنای قرآن و سنّت پیامبر استوار کرده و به آگاه سازی و آشنایی مردم به حقایق قرآن مشغول است. حکومت ایران همواره به فعالیت های این موسسه حساسیت نشان داده است و بارها برخوردهایی با اعضای آن صورت گرفته است که محرومیت از تحصیل این سه دانشجو، بخشی از آن محسوب می شود.