احضار محمد ایوب کاظمی، ازشاگردان آیت الله منتظری به دادگاه ویژه روحانیت

«محمد ایوب کاظمی» محقق حوزه و دانشگاه و از شاگردان مرحوم آیت‌الله منتظری به دادگاه ویژه روحانیت احضارشد. به این روحانی منتقد ابلاغ شده است که روز یک‌شنبه مصادف با ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ در دادگاه ویژه روحانیت تهران برای پاسخ‌گویی به اتهامات خود حضور یابد.

به گزارش سحام، «محمد ایوب کاظمی» در رابطه با این احضار در صفحه فیس بوک خود متنی را نوشته است که قسمتی از آن به شرح زیر است:

یکشنبه قرار است به دادگاه ویژه روحانیت تهران بروم؛ مشکلی نیست می روم؛ اگر دفاع از آرمان‌های انقلاب و مردم گناه است، من خطاکارم و گرنه، خطاکار آن‌هایی هستند که اقتصاد، فرهنگ، حیثیت و آبروی کشور و انقلاب را بر باد دادند و هم اکنون آزادانه و طلبکار می گردند! جرم من این است که درمقابل جفاهایی که بر ملت و دین می رود، نمی توانم ساکت بمانم. جرم من این است که از کسی جز خدا واهمه‌ای ندارم؛ جرم من این است که بله قربان گوی کسی نیستم و می‌خواهم فقط خدا را بپرستم؛ جرم من این است که معیارهای دین را، فقط برای متشرعین می‌گویم و معیارهای غیر دینی را بر نمی‌تابم؛ جرم من این است که نان را به نرخ روز نمی خورم و از دین فروشان متنفرم؛ جرم من این است که بز اخفش نیستم. جرم من این است که بر ناهنجاری‌ها بی شکیبم؛ جرم من این است که افراطیون خشونت طلب و دستپاچگان سیاسی را به باد انتقاد و افشاگری می‌گیرم؛ جرم من این است که مدعیان دروغ‌گو را افشا می‌کنم؛ جرمم این است که بر نمی‌تابم که حق الناس زیر چکمه جاهلان نابود شود. جرمم این است که دینم را به دنیایم نمی فروشم؛ جرمم این است که فریب کاران جاهل و پر ادعا را سر جای خودشان می‌نشانم؛ جرم من این است که دغل‌کاران دین خوار را از تباهی دین برحذر می دارم و …

واکنون آماده مجازاتم! هر مجازاتی که صاحبان قدرت برایم تعیین کنند؛ آری! آماده پرداخت سنگین‌ترین بها برای دفاع از دین و آیین و مردمم هستم؛ قبل از این هم سه هفته درانفرادی و یک‌سال در زندان بوده ام؛ بنا براین با این مقوله زیاد هم ناآشنا نیستم. من در دهه آخر زندگی ام به سر می برم و آرزوهای جوانی را گذرانده ام؛ اما تا نفس آخر از آرمان‌های شهدا و مردم نجیب ایران و مکتب حیات‌بخش اسلام ناب محمدی(ص) جانانه دفاع خواهم کرد.

همگان را توصیه می کنم به حفظ و حراست از آرمان‌های معنوی ملت و مبارزه با هرنوع کج اندیشی و افراط گری و خشکه مقدسی که نام بلند مکتب اسلام را در اذهان مشوه می‌کند؛ درطول تاریخ، کج اندیشان پر ادعا بزرگترین مانع تعالی دین و معنویت بوده اند، آنانی که به اسم دین سر دین را می بریدند! اگر از این دادگاه برگشتم که هیچ؛ در دفاع از آرمان‌های دینی‌ام کوتاهی نخواهم کرد، اما اگر برنگشتم، هیچ چیزی مرا در نیل به اهداف الهی ام متزلزل و سست نخواهد کرد. بنده به عنوان فرزند حوزه، همه مراجع و بزرگان دین را به دادخواهی می طلبم و آنان را در پیشگاه خداوند متعال به شهادت فرا می خوانم و در روز « یوم تبلی السرائر» از آنان گواهی خواهم خواست که در این موارد چه کرده اید؟

گفتنی‌است محمدایوب کاظمی که اواخر سال ۸۸ توسط دادگاه ویژه روحانیت به ۳۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود بعد از گذشت نیمی از محکومیت خود آزاد شد. وی هم‌چنین پس از ۲۵ سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش توسط نهاد رهبری حکمی مبنی بر عدم صلاحیت تدریس را دریافت و ممنوع التدریس شد.

آقای کاظمی که از شاگردان آیت الله العظمی منتظری و از محققین حوزه با مدرک دکترای تعلیم و تربیت بود پس از سرودن شعرهای منتقد آمیز سیاسی در باب مثنوی بازداشت و روانه ی زندان شد.

این روحانی منتقد صدها بیت سیاسی سروده است که از شاخص ترین آن‌ها می‌توان به مثنوی هزار بیت خاموش، مثنوی آزادی بیان، مثنوی کهریزک، مثنوی انتخابات و … اشاره کرد که در وبلاگ وی دیوان شعر موجود است. همچنین کاظمی پیشنهاد دهنده ی طرح اصلاح نظام آموزشی حوزه است که هم اکنون نیز مطالب وی در وبلاگ طرح نجات قابل مشاهده می باشد.

محمد ایوب کاظمی لحظاتی قبل جریان بازجویی و شرح اتهامات خود را در دادگاه ویژه روحانیت توضیح داد. وی در صفحه فیس بوک خود نوشت:

سلام بر دوستان نازنینم!

چقدربه دوستی شما افتخار می‌کنم که پشتیبانی قلبی شما، هم‌چون کوهی استوار دلگرمی ام می داد. به دادگاه ویژه رفتم؛ تعدادی تابلو نوشته نشان دادند که چرا نوشته اید فلان و فلان … مطالبی که مال سالها قبل بود و برای دوستان سوء تفاهم شده بود! گفتند چرا در سایت‌هایت چنین نوشته ای؟ گفتم اصلا من سایت نداشته ام و چند وبلاگی هم که داشتم، خیلی وقت است که از دسترس خارج شده است؛ بنا براین هرچند در مورد محتوای تابلو نوشته‌ها جای حرف است که مگر چه ایرادی دارند و بعد هم شما بگردید اگر سایتی دیدید که این تابلو نوشته هایم درآن‌جا بود، آن وقت بفرمایید. دوستان هم توصیه کردند که این‌گونه نوشته ها را ادامه ندهید و گفتم که اولا این مطالبی را که می‌فرمایید درهیچ سایتی نگذاشته‌ام و ثانیا سایتی که نبوده چگونه ادامه بدهم یا ندهم؟!