گزارش نسرين ستوده از هجوم مأموران اطلاعات به تحصن مقابل كانون وكلاي دادگستري

تحصن مقابل كانون وكلا

خانم نسرين ستوده طي گزارشي كه در شبكه اجتماعي فيسبوك منتشر كرده است درباره هجوم روز گذشته مأموران اطلاعات به تحصن ايشان در مقابل كانون وكلاي دادگستري چنين ميگويد:

”تحصن امروز به دستور مستقیم رییس کانون وکلا , آقای علی نجفی توانا مورد هجوم ماموران اطلاعات و نگهبانان کانون قرار گرفت .
کانونی که با هزینه ی وکلا اداره می شود اکنون وکلا را هدف قرار داده است. این کانون در قبال احکام ناعادلانه ای که علیه وکلا صادر می شود, سکوت می کند. به دستور وزارت اطلاعات پروانه ی وکلای مستقل را لغو و تعلیق می کند, و دست آخر آنان را از حق مصرحه ی قانونی که در اصل 27 قانون اساسی ذکر شده است, محروم می کند و به نگهبانان دستور می دهد که تحصن قانونی را که طی 105 روز گذشته ادامه داشته است, مورد یورش قرار دهند.
این نوع رفتارها کانون را تاحد مجری اوامر وزارت اطلاعات تنزل داده است, تا جایی که رییس کانون برای وکلای دربندی که شجاعانه در حال تحمل احکام ناعادلانه هستند, عاجزانه از رییس قوه قضاییه تقاضای عفو و رافت اسلامی می کند!
بار دیگر از کانون وکلا و مدیران آن درخواست می کنم به شان و اعتبار کانون توجه نموده و از پناه دادن و پذیرایی از ماموران وزارت اطلاعات در خانه ی وکلا خودداری کنند, زیرا استقلال کانون به پایداری و تدبیر بزرگمرد تاریخ ایران, دکتر مصدق بنیان گذاشته شد که خود تحصیل کرده ی حقوق بود و بعدها نیز هزینه ها و حبس های زیادی برای حفظ آن تحمل شده است. من از مدیران فعلی کانون می خواهم به تاریخ نه چندان دور دست کانون که در اوایل دهه ی شصت منجر به بازداشت مدیران گردید, رجوع کنند. بسیاری از آن مدیران زندان دیده اکنون در میان ما نیستند ولی بسیاری از آنان همچنان در ایران مانده اند. آنان به سوگند شرافت شان و استقلال کانون پای بند بوده اند. یادشان گرامی باد.
نسرین ستوده”