وخامت وضعیت جسمی دو کودک شیرخوار در زندان سمنان

ترانه ترابی- عرفان احسانيبنا به گزارشات رسيده وضعیت دو شهروند زن بهائی و فرزندان شیرخوارشان وخیم‌تر شده و کودکان نیازمند مراجعه به پزشک برای مراقبت پزشکی هستند. خانم ترانه ترابی ۳۰ ماه محکومیت دارد که به همراه نوزاد 5 ماهه اش بارمان احسانی، در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشد و اين طفل شيرخواره نيز همراه مادرش در زندان به سر مي برد.

لازم به ذكر است، زمانی که ترانه بار دار بود و منتظر ابلاغ حکمش برای اجرای احکام بود، از آنرو که مجددا به خانه‌شان هجوم بردند و همسرش عرفان احسانی را بردند به علت هیجان حاصله بچه هفت ماهه به دنیا آمده است لذا در حال حاضر این بچه ۵ ماهه بسیار ضعیف و نیازمند رسیدگی زیاد است. لازم به ذکر است که در حال حاضر عرفان احسانی همسر ترانه نیز مشغول گذراندن حکم یکساله خود می‌باشد.

زهره نیک آئین

خانم زهره نیک آئین نيز زنداني ديگري است كه ۲۳ ماه محکومیت دارد و در حال حاضر به همراه پسرش رسام تبیانیان، طفل ۱۱ ماهه خود در زندان به سر مي برد.
این در حالی است که، دادستان قبلی سمنان دستور مرخصی برای این دونفر صادر کرده بود ولی در حال حاضر قاضی جنايتكار ناظر بر زندان روح الله اسماعیلیان و ریاست دادستانی استان سمنان حیدر آسیایی با مرخصی موافقت نمی‌کند و دادستان هم جواب صریح نمی‌دهد و هر بار که مراجعه می‌کنند جواب‌های ضد و نقیض می‌دهند.

حال با توجه به اینکه هر دو کودک بیمارند و نیاز به رسیدگی و چک آپ ماهانه دارند و گوشهاي فرزند خانم نیک آئین چرک کرده كه نیاز است سریعا به وضع آن رسيدگي شود.
اما حكومت ديكتاتوري هيچ اهميتي به اين موارد نميدهد چرا كه حقوق بشر و رعايت آن در قاموس وي جايي ندارد و اين حكومت تنها مرگ ميشناسد و اعدام و شكنجه.