انتشار کتاب نوشته شده توسط آقای کاظمینی بروجردی در زندان اوین+کتاب

این کتاب درهشت بخش جداگانه تنظیم شده است، شامل جدیدترین درس ها و تعالیم آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی از زندان اوین می باشد؛ در این مکتوبات از یک سو با تکیه بر منابع فقه اسلامی، ماهیت غیر الهی و ضد انسانی ولایت فقیه و دین سیاسی افشا گردیده و از سوی دیگر پیرامون قرائتی از معارف الهی و توحیدی اطلاع رسانی شده که خداپرستی بدون هر نوع وابستگی را ترسیم می نماید؛ به گونه ای که با ارزش های مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق ها و کنوانسیون های بین المللی انطباق کامل دارد.

در خلال مباحث این اثر، موازین سخت گیرانه و همچنین مجازات های بی رحمانه ای چون زندان، شلاق، قطع اعضای بدن، اعدام و سنگسار منسوخ اعلام شده و همزمان نزاع ها و جنگ های توسعه طلبانه ای که به نام اسلام و دیگر ادیان در دنیا و به ویژه در خاور میانه جریان دارد، محکوم گردیده است.در سراسر این اثر تاریخ ساز، با ارائه دلایل نقلی و عقلی و عینی، هر نوع انحصارگرایی ایدئولوژیکی مطرود شناخته شده و اثبات گردیده که آزادی و دموکراسی و صلح، حقوق الهی و فطری همه انسان ها و جوامع بشری هستند که امروزه ساکنین بسیاری از ممالک از آنها محروم می باشند.

– در بخش اول، با ارائه دلایل فنی و تخصصی، اثبات شده که در استناد کردن به منابع مکتوب فقهی یعنی “قرآن” و “سنت”، سه چالش بزرگ وجود دارد: “ذو وجوه و ظنی الدلاله” بودن آیات قرآن و “ظنی الصدور” و “ناقص” بودن روایات و احادیث؛ این ادله مستند، ادعاهای فقها و روحانیون سیاسی مبنی بر حقانیت مطلق نظرات خویش را مردود می کند؛ در این بخش همچنین راهکارهای درون دینی برای منسوخ کردن کلیه قوانین تبعیض آمیز و خشونت بار ارائه گردیده است.

– در بخش دوم، نورافکنی با انرژی اسناد معتبر دینی روشن شده که زیر پرتوی درخشان آن، مقوله هایی مانند خداپرستی و الهیات و اسلام غیر سیاسی، با مفاهیم جهانی حقوق بشری چون صلح و آزادی و دموکراسی، همسان دیده می شوند.

– در بخش سوم، طی نگاهی گذرا به تاریخ گذشته دنیا و وقایع معاصر، ضرورت جدایی دیانت از سیاست بررسی گردیده است.

– در بخش چهارم، کلیاتی از زمینه های خطاپذیر بودن ذهن انسان در تشخیص ها و قضاوت های دینی و معنوی واکاوی شده است.

– در بخش پنجم، تعارض های داخلی در تعالیم و احکام دینی نقد گردیده و لزوم بازنگری و اصلاح در باورهای رایج مذهبی مورد تاکید قرار گرفته است.

– در بخش ششم، از کثرت گرایی دینی پشتیبانی شده و دشمنی و جدال میان پیروان ادیان و مذاهب گوناگون و به ویژه یهود ستیزی نفی گردیده است.

– در بخش هفتم، ضمن درج ده ها نکته ظریف، ناهمخوانی دیانت سیاسی و حکومتی با تکامل نفس انسان ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

– در بخش هشتم، کلیات فعالیت ها و نظرات آیت الله بروجردی بازخوانی شده است.

– ضمیمه: شامل اسنادی در توجه جهانی به نظرات و مبارزات آیت الله بروجردی

Mr.Boroujerdi