تجمع عرفان حلقه ای ها: محمدعلی طاهری کجاست؟

Mohamadali-Taheri-saham-newsعرفان حلقه‌ای‌ها، برای اطلاع از وضعیت نامعلوم «محمدعلی طاهری» و اطمینان از سلامتی وی، روبروی دفتر حقوق بشر سازمان ملل درایران و کانون وکلا، تجمع کردند.

بنا به گزارش سحام، تجمع اعتراضی که قرار بود روز سه‌شنبه ۷ آبان، ساعت ۱۲ ظهر روبروی دفترحقوق بشر سازمان ملل متحد برگزارشود، با دخالت نیروهای انتظامی با اختلال مواجه شد و شرکت کنندگان به ناچار به سوی کانون وکلا رفته و اعتراض خود را درآن محل ابراز کردند.

این تجمع که از روزهای قبل درفضای مجازی اطلاع رسانی شده بود، توجه نیروهای امنیتی را به طوری به خود جلب کرد که بیش از۲۰ ماشین ون و ده‌ها نفراز نیروهای نیروی انتظامی را از یک‌ساعت قبل به محل تجمع کشاند تا به محض رسیدن هریک از تجمع کنندگان، آن‌ها را با تهدید و ارعاب از محل دور کنند.

«الهام»، یکی از شرکت کنندگان درتظاهرات روز سه‌شنبه به خبرنگار«سحام» گفت: امروز ١٣٩٣/١١/٠٧ ساعت ١٢ طبق قرارقبلی به خیابان اسفندیار محل سازمان حقوق بشر برای تجمع درجهت اطلاع از وضعیت محمدعلی طاهری که به مدت ۶٠ روزنامشخص است، جمع شدیم … ابتدا و انتهای خیابان اسفندیار توسط نیروهای امنیتی بسته شده و حتی به عابران گفته می‌شد که به‌دلیل مسائل امنیتی تردد دراین خیابان ممنوع می‌باشد. به محض رسیدن به ابتدای خیابان اسفندیارنبش خیابان ولیعصر با تعدادی از دوستان مجموعه مواجه شدیم که توسط نیروهای امنیتی با خشونت پراکنده شده بودند. به دنبال ورود افراد به خیابان ولیعصر یکی از افراد امنیتی شروع به فحاشی کرد و به یکی از آقایان لگد زد. بعد سمت من برگشت گفت: «سریع‌تر ازاین محل متفرق شوید… اگر دوباره شما را اینجا ببینیم دستگیر می‌شوید.»

پس از حضور افراد معترض درمقابل کانون وکلا، بیانیه ای در رابطه با دلیل این تجمع و خواسته آن‌ها بین افراد حاضر توزیع شد. متن بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه راهپیمایی مقابل ساختمان حقوق بشر ایران درحمایت از زندانی عقیدتی«محمدعلی طاهری»

«به‌نام بی‌نام دوست»

ما فرا درمان‌گران و شاگردان استاد محمدعلی طاهری امروز این‌جا گرد آمده‌ایم تا ضمن اعلام نگرانی خود از وضعیت سلامتی این معلم عشق و ادراک و معنویت که پس اعتصاب غذاهای متوالی، اینک دو ماه است که درسکوت خبری از زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده است و سرنوشت او درهاله‌ای از ابهام قرار دارد، مراتب ذیل را به گوش مقامات حقوق بشر درسازمان ملل متحد برسانیم:

۱- شهادت می‌دهیم برحقانیت این معلم عشق «استاد محمدعلی طاهری» و انسان شمول بودن آموزه های او.

۲- شهادت می‌دهیم برتاثیر مثبت دو شیوه ی طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی بر بهبود عملکرد جسم، روان، ذهن و سایر اجزای وجودی خود و وابستگان‌مان.

۳- ما به‌عنوان شاگردان محمدعلی طاهری صراحتا اعلام می‌داریم هدف از این تجمع صرفا نگرانی ما از وضعیت سلامتی و شرایط پرونده ایشان است وهیچ‌گونه اهداف سیاسی هیچ گروه و جناحی را دنبال نمی‌کنیم.

۴- ما شاگردان محمدعلی طاهری خواهان تضمین سلامتی و تامین جانی استادمان و نیز اطمینان از بسته شدن پرونده اتهامی ایشان(که طبق گفته خودشان صرفا اتهامات واهی و پاپوش امنیتی است)، از سوی مسئولین نظام می‌باشیم.

۵- ما شاگردان استاد طاهری، تا زمان رویت و اطمینان از سلامتی ایشان و دریافت پاسخ قانع کننده درخصوص بسته شدن پرونده اتهامی مفتوح، به این تحصن‌ها ادامه خواهیم داد و اعلام می‌داریم مسئولیت جان و سلامتی آقای طاهری متوجه همه مسئولین قضایی و اجرایی و امنیتی کشور می‌باشد.

۶- ما هم‌چنین ازهیات اعزامی از آلمان، که برای اطمینان از رعایت حقوق بشر درایران به کشورعزیزمان سفرکرده است، خواستار پیگیری جدی شرایط استاد محمدعلی طاهری به‌عنوان یک نخبه ی علمی -معنوی هستیم.

Mohamadali-Taheri-saham-news