وضعیت نامناسب جسمانی علی احمدی، شهروند بهائی در بازداشت

علی احمدی، شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر که صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آبان، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود، به دلیل ابتلا به بیماری تیروئید، چربی خون و درد شدید کمر و عدم دسترسی به دارو در بازداشت و در شرایط نامناسب جسمی و بدون دسترسی به خدمات پزشکی قرار دارد.

به گزارش هرانا، وضعیت جسمی علی احمدی، شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر که در تاریخ ۲۹ آبان سالجاری توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر بازداشت‌ و به بازداشتگاه کچوئی ساری منتقل شده بود، نامناسب گزارش‌شده است. لازم به ذکر است که روز دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام علی احمدی برگزار شد. به نقل از یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند بهائی در گفتگو با هرانا گفت؛خانواده علی احمدی روز گذشته پس از مراجعه به دادگاه و صحبت با قاضی مطلع شدند، قرار بازداشت آقای احمدی تمدیدشده است و بدون هیچ توضیحی همسر آقای احمدی از دفتر قاضی به بیرون هدایت شد. علی احمدی به اتهام تبلیغ علیه نظام متهم شده است.» مأموران امنیتی روز سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ با ورود و بازرسی منزل علی احمدی که گفته می‌شود با توهین و فحاشی همراه بوده است، برخی از لوازم شخصی از قبیل موبایل، کیس کامپیوتر، کتاب وی را ضبط و این شهروند ساکن قائم‌شهر را نیز بازداشت کردند. ادامه‌ی مطلب

آزادی شهرزاد نظیفی شهروند بهائی با قرار وثیقه

شهرزاد نظیفی، شهروند بهائی و از قهرمانان و مربیان موتورکراس بانوان در ایران که در تاریخ ۲۷ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه زندان اوین منتقل شده بود، عصر روز گذشته با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، بعد از ظهر روز دوشنبه ۱۲ آذرماه ۹۷، شهرزاد نظیفی، شهروند بهایی و از قهرمانان و مربیان موتورکراس بانوان در ایران با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. این شهروند بهایی روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه زندان اوین منتقل شده بود. نیروهای امنیتی پس از بازداشت ایشان به منزل وی رفته و پس از حدود ۵ ساعت تفتیش منزل، تعدادی از وسایل شخصی از جمله کتب، تلفن همراه و لپ‌تاپ شخصی ایشان را نیز با خود برده بودند. یک منبع نزدیک به خانواده خانم نظیفی به گزارشگر حقوق بشر در ایران گفته بود: “ظهر روز یکشنبه ۲۷ آبان نیروهای امنیتی خانم نظیفی را که در مسیر پیست موتورسواری بودند بازداشت و ابتدا به همراه ایشان به پیست موتورسواری رفته و نورا نراقی فرزند ایشان را نیز سوار خودرو کرده و به منزل ایشان رفتند. پس از حدود ۵ ساعت تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی از جمله کتاب‌ها، تلفن همراه و لپ‌تاپ با نشان دادن حکم جلب، خانم نظیفی را بازداشت و به همراه خود بردند”. ادامه‌ی مطلب

آزادی مشروط سه زندانی سنی مذهب از زندان مرکزی ارومیه

روز یکشنبه، سه تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه به نام‌های نادر ناصری. عبدالوهاب سید احمدی و چیا نیکوند به صورت مشروط از این زندان آزاد شدند.

به گزارش هرانا ، روز یکشنبه ۱۱ آذرماه ۱۳۹۷، سه تن از زندانیان سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه پس از موافقت با عفو مشروط از این زندان آزاد شدند. پیش‌تر دو نفر از آنها با رأی شعبه ۱۰ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، هر یک به سه سال حبس و یک نفر از آنها به دو سال و شش ماه حبس محکوم شده بودند. هویت این افراد “نادر ناصری، فرزند علی، عبدالوهاب سیداحمدی، فرزند کمال و چیا نیکوند، فرزند قادر” توسط حقوق بشر در ایران احراز شده است. یک منبع مطلع با اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این افراد پیش‌تر توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “همکاری با گروه‌های سلفی” هر یک به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند و پس از اعتراض به رأی صادره حکم چیا نیکوند و عبدالوهاب سیداحمدی به ۳ سال حبس تعزیری و حکم نادر ناصری به دو سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت”. ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه هم اندیشی کمیته آموزش و پژوهش (هدف هشتم از سند 2030)

این نشست روز شنبه 24 نوامبر 2018 – ساعت 15 بوقت اروپا با حضور اعضای محترم کانون دفاع از حقوق بشر در ایران در اتاق پالتاک کمیته آموزش و پژوهش برگزار گردید.این جلسه با سخنرانی پیرامون هدف هشتم از سند 2030 با حضور ( جناب رضا دادخواه – بانو شبنم رضاوند و جناب مهران فاضل زاده ) برگزار گردید که علاقمندان میتوانند صدای جلسه را از لینکهای ذیل شنوا باشند .

ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه کارگاه آموزشی کمیته آموزش و پژوهش

این نشست روز پنجشنبه 29 نوامبر 2018  ساعت 15 بوقت اروپا با حضور مسئولین و اعضای فعال کانون دفاع از حقوق بشر در ایران و جمعی از میهمانان در اتاق پالتاک کمیته آموزش و پژوهش برگزار گردید . علاقمندان میتوانند از لینکهای ذیل ، موضوع مورد نظر در این جلسه را شنوا باشند :  آشنایی با منشور، اساسنامه، اهداف و فعالیتهای کانون ، تاریخچه حقوق بشر و سیر تحول آن ، اعلامیه جهانی حقوق بشر ، آشنایی با معاهدات بین المللی و کنوانسیونهایی که به امضای ایران رسیده است ، آشنائی با کمیسیون، شورای حقوق بشر، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر ، فعال حقوق بشر کیست ؟ نقض حقوق بشر چیست ؟


ادامه‌ی مطلب

احضار مولوی نظر محمد دهقانی, مدرس مکتب علوم دینی اهل سنت حیط سرباز به وزارت اطلاعات

مدرس مکتب علوم دینی حیط شهرستان سرباز توسط وزارت اطلاعات احضار شد.

به گزارش کمپین فعالان بلوچ، هفته گذشته مولوی نظر محمد دهقانی مدرس مکتب علوم دینی حیط شهرستان سرباز توسط وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفت. در همین زمینه مولوی کوهی امام جمعه پشامگ سرباز در خطبه های نماز جمعه ۹ آذر نیز گفت: مدرسی داریم در یک مکتب کارگاه حیط بنام مولوی نظر محمد دهقانی یک بار قبلا در بخشداری پارود احضار و بازجویی شده بود و چند روز قبل باز به اداره اطلاعت راسک احضار شده و چند ساعت مورد بازجویی قرار گرفته است، این احضار بدون جهت و حتی بدون بهانه نیز بوده است. وی افزود: مسئولین چرا به مردم فرصت سخن گفتن نمی دهند؟! و چرا ذهنیت ایجاد می کنند؟! و چرا از این طریق ایجاد رعب و وحشت می کنند؟! مولوی فضل الرحمن در ادامه گفت: این مولوی چه کار ضد انقلابی انجام داده است که بار بار احضار می شود، امروز هر کس از فضای مجازی استفاده می کند و برنامه واتساب و … دارد، که جرمی مرتکب نشده است. ادامه‌ی مطلب

آزادی مهوش عدالتی, شهروند بهائی با قرار وثیقه

مهوش عدالتی (زائری) شهروند بهایی ساکن تهران که روز دوشنبه ۵ آذرماه، طی احضاریه‌ای کتبی به دادسرای اوین احضار و پس از پایان جلسه بازپرسی بازداشت شده بود، روز چهارشنبه با قرار وثیقه به‌صورت موقت آزاد شد.

به گزارش حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۷ آذرماه ۱۳۹۷، مهوش عدالتی (زائری) شهروند بهائی ساکن تهران، با قرار وثیقه به‌صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. بنقل از یک منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران: “روز دوشنبه ۵ آذرماه خانم عدالتی به دادسرای اوین احضار و پس از حدود دو ساعت بازجویی بازداشت و در نهایت روز چهارشنبه ۷ آذر با قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد. خانم عدالتی طی روزهای بازداشت از سوی مأموران امنیتی مورد بازجویی قرار گرفته است”. لازم به ذکر است که پیش‌تر در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه نیروهای امنیتی با حضور در منزل مهوش عدالتی (زائری) ضمن تفتیش منزل و ضبط کتب مذهبی و تعدادی از وسایل شخصی، وی را جهت بازجویی احضار کردند. ادامه‌ی مطلب

بازداشت دو شهروند بهائی ساکن کرج توسط نیروهای امنیتی

در ادامه دور جدید احضار و بازداشت شهروندان بهائی در شهرهای مختلف کشور، روز گذشته دو شهروند بهائی ساکن شهرک اندیشه واقع در شهریار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

به گزارش هرانا، روز چهارشنبه ۷ آذرماه ۹۷، دو شهروند بهائی ساکن اندیشه شهریار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. هویت این شهروندان بهائی “ندا شبانی (بیوک آقایی)” و “سروش آگاهی” توسط هرانا احراز شده است. لازم به ذکر است که طی هفته‌های اخیر موج جدیدی از فشارهای امنیتی و قضایی بر شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور آغاز شده است. در ماههای اخیر شهروندان بهائی با موارد بازداشت و سرکوب بسیاری مواجه بودند بعنوان مثال: صبح روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، “فرید اسماعیلی” شهروند بهائی ساکن تهران به دادسرای اوین احضار شده بود. در همان تاریخ یک شهروند بهائی ساکن قائم‌شهر به نام “علی احمدی” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه کچویی شهر ساری منتقل شده بود. همچنین طی همان روز نیروهای امنیتی با حضور در منزل مهوش عدالتی (زائری) شهروند بهائی ساکن تهران وی را نیز جهت بازجویی احضار کردند و یک شهروند بهائی دیگر نیز در تهران به نام “سپیده کشاورز” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود. ادامه‌ی مطلب

اعلام اعتصاب غذای ۲ تن از زنان دراویش محبوس در زندان قرچک ورامین

سپیده مرادی و الهام احمدی دو تن از زنان دراویش محبوس در زندان زنان قرچک ورامین به ترتیب از روزهای ۵ آذر و ۷ آذر ماه اعلام اعتصاب غذای خشک کردند.

به گزارش مجذوبان نور, الهام احمدی روز ۵ آذر در پی محرومیت از ملاقات توسط کمیته انضباطی زندان قرچک اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است. همچنین سپیده مرادی دیگر زن درویشمحبوس در زندان قرچک ورامین با انتشار نامه ای پیوستن خود به اعتصاب غذای الهام مرادی را از روز ۷ آذر ۱۳۹۷ اعلام نموده است. لازم به ذکر است وبسایت مجذوبان نور پیش از این نیز در گزارشی از ضرب و شتم الهام احمدی, سپیده مرادی و شکوفه یداللهی با دستور محمدی رئیس زندان قرچک توسط گارد امنیتی زندان قرچک ورامین اطلاع رسانی کرده بود. متن نامه سپیده مرادی زندانی عقیدتی محبوس در زندان قرچک ورامین در ادامه می آید: «اکنون که سومین روز اعتصاب غذای خشک خواهر نازنینم خانم الهام احمدی است و مسئولان زندان و مسئولین مربوطه بیش از پیش خبث طینت خود را به نمایش گذاشته و پاسخ حق‌خواهی دراویش را بعضاً با وحشی‌گری و سکوت و تماشای کارهای جنایت‌بارشان و بعضاً با وانمود بی‌خبری که البته روشی نخ‌نما شده است و بوی تعفن آن همه‌جا به مشام می‌رسد، پاسخ دادند. اکنون که ثانیه به ثانیه شاهد مرگ انسانیت هستم و همه‌ی راه‌ها به دلیل خودکامگی و خودرأیی افراد تبدیل به بن‌بست شده است به این اعتصاب غذا می‌پیوندم و امیدوارم خداوند به‌خاطر تمام لحظاتی که به دلیل اشتغال به روزمرگی چشمانم را به روی حقایق بستم و دم نزدم، مرا مورد بخشش قرار دهد.» ادامه‌ی مطلب

گزارش صوتی جلسه سخنرانی اعضای نمایندگی اسکاندیناوی در تاریخ یکشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸

جلسه سخنرانی اعضای نمایندگی اسکاندیناوی در تاریخ یکشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۱۸ ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی با حضور اعضای نمایندگی و جمعی از فعالان حقوق بشر و میهمانان دیگر در فضای مجازی پالتاک برگزار گردید در این جلسه در رابطه با موضوعات : گزارش و تحلیل موارد نقض حقوق بشردر ماه گذشته در ایران ، بررسی ماده ۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر (حق برابری)و مقایسه ان با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، این حق کودک من نیست !!! و بحث آزاد : فرهنگ صلح سخنرانی و گفتگو شد که علاقه مندان می‌توانند گزارش جلسه فوق را از فایلهای ضبط شده زیر شنوا باشند.

ادامه‌ی مطلب