آزادی مونا امری و روفیا پاکزادان، شهروندان بهائی بازداشت شده در گرگان

mona amriroofia pakzadan1365717140_thumb_medium130_140جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی – دو شهروند بهائی به نام های مونا امری و روفیا پاکزادان روز چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ پس از تحمل ۲۴ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان امیرآباد گرگان آزاد شدند.

طبق گزارشات رسیده به بخش حقوق بشر جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، این دو شهروند بهائی با اتهاماتی چون “عضویت در تشکیلات بهائی”، “تبلیغ بهائیت” و “ارتباط با دول بیگانه” از روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۱ تا روز چهارشنبه ۲۱ فروردین در بازداشت به سر برده اند. روفیا پاکزادان با وثیقه ای به ارزش ۱۰۰ میلیون و مونا امری با وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان امیرآباد گرگان آزاد شدند.

این در حالی است که روز ۲۶ مهرماه ۱۳۹۱، ماموران امنیتی گرگان در اقدامی هماهنگ و بصورتی خشونت آمیز اقدام به بازداشت ۱۷ نفر از شهروندان بهائی گرگان کرده بودند و در این راستا ۶ نفر از شهروندان بهائی گرگان به نامهای فرهمند ثنایی، فرهاد فهندژ، کمال کاشانی، فواد فهندژ، سیامک صدری و پیام مرکزی ۱ نفر از بهائیان گنبد به نام کوروش زیاری که پیش‌تر دستگیر شده بودند به زندان رجایی شهر منتقل و در بازداشت موقت به سر می‌برند.