بازداشت سخنران مراسم چهلم نیکمرد طاهری و تحصن پیروان یارسان

خبرگزاری هرانا – در پی شرکت جمعی از پیروان یارسان (اهل حق)  در چهلمین روز مرگ “نیکمرد طاهری”، سخنران این مراسم”محمد قبولی” بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شرکت کنندگان پیرو دین یاری که از شهرهای مختلف ایران شرکت کرده بودند در مراسم چهلمین روز خودسوزی نیکمرد طاهری در شهر صحنه پس از شنیدن خبر دستگیری محمد قبولی از سخنرانان مراسم امروز، در جلوی فرمانداری صحنه تجمع کرده و اظهار نمودند تا آزادی یا اطلاع از سرنوشت وی به تجمع پایان نخواهند داد.

هم اکنون مردم در محاصره کامل نیروهای امنیتی صحنه و اعزامی از کرمانشاه قرار گرفته‌اند. و هیچ خبری از سرنوشت فرد بازداشتی نیست. حاضرین اظهار نمودند که فرد دستگیر شده مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفته و با زور او را با خود برده‌اند.

امروز عصر در شهر صحنه مراسم چهلمین روز نیکمرد طاهری  که خود را در اعتراض به هتک حرمت یکی از همکیشانش به آتش کشیده بود با حضور هزاران نفر از هم کیشان اوبرگزار شد.

این مراسم به دلیل ممانعت نیروهای حکومتی  از برگزاری آن در تالار های سطح شهر، تحت تدابیر شدید امنیتی و با کنترل ورودی های شهر صحنه بر سر مزار آن مرحوم و بدون هرگرنه امکانات برگزار شد.

تعدادی از سخنرانان  با اعتراض شدید به  حکومت  از بابت نادیده گرفتن حقوق شهروندی و به رسمیت نشناختن شان، مردم را به ادامه اعتراضات تا رسیدن به حقوقشان دعوت کردند و از مقامات ارشد حکومتی  از جمله  رهبر جمهوری اسلامی خواستند که به خواسته این مردم رسیدگی کنند و دست از تبعیض و تحقیر سیستماتیک  و هدفمند این مردم بکشند.

در پایان مراسم مامورین لباس شخصی حاضر  در مراسم یکی از سخنرانان به نام “محمد قبولی”  را دستگیر کردند که تا کنون خبری از سرنوشت وی در دست نیست.

همچنین در ادامه این اعتراضات جمعه آینده نیز مراسم چهلم حسن رضوی در روستای پل شکسته همدان برگزار خواهد شد.