فشار نیروهای امنیتی برای سناریوسازی و گرفتن اعترافات دروغین از بازداشت شدگان روزهای انتخابات

dastgiri-1--290x160بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر از ایران در حالی که چند هفته از بازداشت محسن رحمانی ، احمد عسگری ، پژمان ظفرمند و اکبر امینی (بازداشت شدگان روزهای انتخابات ریاست جمهوری) می گذرد برخی گزارشات حاکی از فشار بازجویان به آنها برای انجام اعترافات دروغین است.محسن رحمانی از فعالان ستاد روحانی است که پیش از انتخابات در همایش انتخاباتی روحانی در جماران بازداشت شده بود و اکنون در سلول های انفرادی بند 240 اوین به سر می برد و مسئولان زندان تاکنون اجازه هیچ گونه ملاقاتی با اعضای خانواده اش را به او ندادند.

اکبر امینی هم که چند روز پییش از انتخابات بازداشت شده بود طبق گفته نزدیکانش هم چنان در بند اطلاعات اوین و تحت بازجویی به سر می برد.

هم چنین پژمان ظفرمند از فعالان ستاد عارف و روحانی است که چند روز پس از انتخابات بازداشت شده بود.

هم چنین احمد عسگری فعال حقوق بشر و روزنامه نگار و دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشگاه تهران مرکز که پیش تر در جریان حوادث پس از انتخابات سال 88 هم سابقه دستگیری داشت چند روز پس از انتخابات در حالی برای پیگیری وضعیت محسن رحمانی با برادر او در پارک فدک دیداری داشته که در حین این دیدار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مامورین امنیتی پس از بازداشت، این فعال دانشجویی را به منزلش برده و ضمن تفتیش منزل، لوازم شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند.

گفتنی است احمد عسگری از بیماری صرع رنج می برد و از زمان بازداشت تا کنون اجازه هیچ گونه ملاقاتی با خانواده و وکیلش را نداشته است.

به گفته برخی نزدیکان این افراد ، آنها با اتهاماتی نظیر ارتباط با گروه های برانداز خارج از کشور و تلاش برای اخلال در روند انتخابات مواجه شده اند و تحت فشار شدید روحی و جسمی برای پذیرش این اتهامات قرار دارند.