ادامه دیدارهای دلجویانه دراویش گنابادی با خانواده‌ی دراویش زندانی

ادامه دیدارهای دلجویانه دراویش گنابادی با خانواده‌ی دراویش زندانیروز گذشته جمعی از دراویش استان‌های چهارمحل بختیاری و اصفهان برای ابراز همدردی با خانواده‌های دراویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می‌برند، دیدار کردند.

به گزارش مجذوبان نور، روز گذشته جمعی از دراویش گنابادی از استان چهارمحال بختیاری و شهر « داران » از توابع استان اصفهان برای ابراز همدردی با خانواده‌های دراویش زندانی شیراز که در اعتصاب غذا به سر می‌برند دیدار کردند. این عده با حمایت از نیت این اعتصاب غذا و تمجید و تقدیر از استقامت آنها و پشتیبانی خانواده‌های آنها، با امضا نامه‌های جداگانه ای خواستار پایان این اعتصاب غذا شدند.

پیش از این نیز چندین نوبت دراویش شیراز با انجام دیدار‌هایی با خانواده های آنها همدردی و حمایت خود را از وضیعت دراویش زندانی اعلام کرده اند.

با توجه به طولانی شدن اعتصاب غذای این دو درویش و عدم توجه مقامات قضایی و امنیتی کشور، دراویش تا کنون طی نامه‌های مختلفی نسبت به سلامتی آن‌ها ابراز نگرانی کرده و خواستار پایان دادن به این اعتصاب غذا شدند، که از این جمله می‌توان بهنامه خانواده‌های وکلای زندانی دراویش، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، دراویش شیراز و همچنین دراویش ساکن استرلیا، و دراویش استان‌های همدان، لرستان،کرمانشاه ، خراسان، سمنان، خوزستان و کرمان اشاره کرد.

همچنین از جمله واکنش‌های سیاسی و بین المللی به این موضوع می توان به بیانیه سازمان عفو بین الملل ، واکنش اتحادیه اروپا، وزارت امورخارجه آلمان اشاره کرد، همچنین بیانیه ای از طرف ۳۶۲ فعال سیاسی، کوشنده مدنی، مدافع حقوق بشر و استاد دانشگاه برای آزادی دراویش گنابادی و توجه به خواسته‌های این دو درویش منتشر شده است. همچنین خانم شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نیز در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، نسبت به وضیعت آنها و وکلای دراویش هشدار داد بود.

متن نامه دراویش استان چهار محال بختیاری

هو
۱۲۱

دوریست پر محنت و قرنیست پر ز غم         راحت همه مشقت و درمان همه الم
اشراک و منقصت شده مقبول و رو شناس        توحید و معرفت شده معدود و متهم
مردان حق غریق بلا گشته سربه سر        خاصان رب اسیر جفا گشته دم به دم
مستانس اوام شده راخت اخس        مستقبل خواص شده محنت اعم
از ظلام ظالمان نتوان گفت حرف عدل        وز جهل جاهلان نتوان زد دم از حکم
روبه وشان دعوی شیر بجلوه گاه        شیران حق گرفته ز غم گوشه اجم
چوپان گله گشته اسیر زبون گرگ        گرگان ظلم پیشه شده حارس غنم
گرگان بجلوه آمده اند در لباس میش        زاغان چو عندلیب بگلزار در نغم
شکر دریغ داشته گردون ز طوطیان        بر گاو و خر مباح گلاب و شکر بهم
بر رهرو ضعیف بعدوان کنند حکم        بر بیدل نحیف به طغیان رود قلم
مسدود گشته راه گریز از چهار سو        از شدت زمانه و از قوت ستم
نبود گریزگاه در این دور پر فتن        الا جناب مرتضوی صاحب کرم
(مظفرعلیشاه کرمانی)

برادران عزیز آقایان صالح مرادی وکسری نوری که ۸۸ روز است در اعتصاب غذا بسر می‌برید، خواهشمندیم از این عملتان دست کشیده و همه امور را به عقل کل (که حجت همگان است) بسپاریم .
ما جمعی از دراویش گنابادی استان چهار محال بختیاری، همچون خانواده‌های محترمتان نگران و ناراحت حال جسمانی شما عزیزان هستیم و صحت و سلامتی شما و دیگر برادران در بند را از خداوند قادر خواستاریم و بر این امید و انتظار هستیم که هرچه زودتر و بی قید و شرط دراویش گنابادی آزاد گردند.

( من از آن روز که در بند توام آزادم )

متن نامه امضا شده از طرف جمعی از دارویش شهر داران اصفهان:

هو
۱۲۱

رندان تشنه لب را آبی نمیدهد کس         گویی ولی شناسان رفتند ازین ولایت
در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا         سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
(حافظ شیرازی )

برادران عزیز آقایان صالح مرادی و کسری نوری مدتیست جهت دفاع از حقوق خود و دیگر برادران در بند دست به اعتصاب غذا زده اید و از خوردن غذا پرهیز نموده اید. صدای شما عزیزان در کلیه جوامع بشری طنین انداز شد اما به گوش روسا و مسئولین نرسید و نشنیده گرفتند هر چند که خورشید حقیقت را نتوان پنهان کرد و روزی بر همگان ظلم ظالمان آشکار خواهد شد ما عده ای از دراویش گنابادی شهرستان (داران) اصفهان این عمل شما را ارج نهاده و از شما عزیزانمان خواهشمندیم که دست از اعتصاب غذا بکشید، ما آزادی بی قید شرط تمامی دراویش گنابادی که در زندان بسر میبرند و از درگاه خداوند قادر خواستاریم.