(بدون عنوان)

eg-christian-98

بررسی علل گرایش صد نفر از اسلام به مسیحیت

اکثریت مسلمانانی که در این نظرسنجی شرکت داشته اند اظهار کرده اند که ارتباطشان با ” الله ” بر مبنای ترس و انجام وظیفه بوده است.

« محبت نیوز» – به تازگی تحقیقات ی از آقای “اسکات مک نایت” نشان می دهد که تغییر دین یا اعتقادات و گرایش از مذهبی به آئین مسیحیت، به شکل عمیقی تحت تاثیر زمینه های مختلف عمل “روح القدس” در اشخاص میباشد. نحوه عملکرد این تاثیرات بر مسلمانانی که به مسیح گرویدند چگونه بوده است؟

«نظر سنجی ها حاکی از تاثیر مستقیم روح القدس در بطن مسلمین میباشد»

کریستین تو دی طی گزارشی در پاسخ به این پرسش می نویسد، “مک نایت” به نظرسنجی انجام شده بر روی یکصد نفر از افرادی که پیش از این مسلمان بوده و سپس به مسیحیت روی می آورند استناد می کند. این نظر سنجی توسط موسس و مدیر مرکز “افق بین الملل” ،آقای جرج هووسنی، که در تلاش برای فهم دقیق عوامل تاثیر گذار در گرایشات آنان به مسیحیت است، انجام شده است.

اکثریت شرکت کنندگان در نظرسنجی- که بر طبق ادعای خودشان از کل 40% مسلمانان معمولی، 40 % به اسم مسلمان و 20% باقی مانده مسلمانان افراطی بوده اند- اظهار داشته اند که ارتباطشان با ” الله ” بر مبنای ترس و انجام وظیفه بوده است.55% از پرسش شوندگان گفته اند که از دیدشان اسلام حاوی مسایل اولیه شامل نظام فرهنگی در برابر یک سیستم مذهبی است.

امروزه نه دهم افرادی که نظرسنجی میشوند اذعان اعتقاد به خدایی دارند که بسیار متفاوت از الله است.

بنابراین آنها چه وجه تمایزی را بین خدا و الله قایل هستند؟ حدود سه چهارم از پرسش شوندگان در خصوص برترین واژه توصیف خدای مسیحیت از لغت “محبت” استفاده میکنند و حدود 25% از واژه بخشش. در این میان به نظر واژه ” محبت ” حتی در زمان آغاز پروتستانیسم نیز بسیار تاثیر گذار بوده است. بیش از هشت دهم افراد از ” محبت ” مسیحیان به عنوان یک عامل اصلی در صحبتهایشان استفاده میکردند و شش دهم آنان از آن به عنوان تنها عامل سخن میگفتند. حدود 30% از مصاحبه شوندگان علت گرایشاتشان را در نا امیدی از اسلام اظهارداشتند، در حالیکه 25% از آنان ادعای انتخاب شدن توسط مسیح توسط رویا و یا حضور واقعی مسیح و رویت او داشتند.

CT ،گزارش بسیار مفصلی را در علل گرایشات مسلمین به مسیحیت در نشریه ژانویه/فوریه خود دارد که تیتر موضوعی آن ” پیروی از مسیح در کالبد فرهنگ اسلامی” میباشد. این گزارشها در جزییات شامل تبین این مهم است که چرا مسیحیان پروتستان باید قدرشناس و شکرگزار خداوند باشند برای مسلمانانی که به مسیحیت گرویده اند. و روح القدس به چه میزان توانسته در روح این افراد کار کند.

haghighi