(بدون عنوان)

men-cross

پیام ی از سوی یک مسیحی ایرانی به کلیساهای دنیا

علیرغم ادعاهای جمهوری اسلامی مبنی بر احترام به حقوق اقلیت های مذهبی، جامعۀ مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی در ایران با تبعیض و جفا از سوی دولت روبرو می باشد. بر همین اساس وضعیت بد مسیحیان در ایران اهمیت ویژه ای دارد.

مطلب دریافتی – اصل این متن به انگلیسی بوده که توسط سرویس ترجمه محبت نیوز بفارسی برگردانده شده.

– صدا باشیم برای کسانی که بیصدا هستند ! 

« محبت نیوز» – در طول 30 سال گذشته، کلیسای فارسی زبان مسیحیان ایرانی بهای سنگینی برای ایمانشان پرداخته اند. بسیاری از مسیحیان بخاطر ایمان خود شهید شدند که از آن جمله می توان به هایک هوسپیان مهر، حسین سودمند، مهدی دیباج، تاتئوس میکائیلیان، روانبخش، محمد باقر یوسفی، ارسطو سیاح، بهرام دهقانی تفتی و بسیاری دیگر اشاره نمود.

مسیحیان بشارتی در ایران همچنین بطور فزاینده ای در معرض دستگیری و بازداشت های خودسرانه می باشند. امروز، بسیاری از مسیحیان بخاطر ایمان خود در زندان هستند، اشخاصی چون فرشید فتحی، سعید عابدینی، روبرت آسریان و همچنین بسیاری از مسیحیان دیگر در شهرستانها که ناشناس هستند. مسیحیان غیر قومی اکثریت اعضای کلیسای پروتستان را تشکیل می دهند و همچنین بیشتر آنها از پیشینۀ اسلام هستند و از دین اسلام به مسیحیت گرویده اند. بمنظور تشدید آزار و اذیت و جفا نسبت به نوکیشان مسیحی و همچنین خدمت های آنان، دولت ایران سرکوب کلیساهای خانگی، کلیساهای پروتستان فارسی زبان و همچنین نوکیشان را افزایش داده است.

از سال 2010 ، دولت ایران تلاش خود را بر این گذاشته است که براساس یک سری دلایل و بهانه هایی نشان دهد که کلیسای بشارتی شکلی انحرافی از مسیحیت می باشد و متفاوت از آن مسیحیتی است که دولت به رسمیت می شناسد و همچنین فعالیت های کلیساهای خانگی به “قدرت های غربی” و “صهیونیست” وابسته است و برعلیه رژیم جنگ نرم راه می اندازد. به این ترتیب دولت ایران، نظام قضایی، امنیتی و سازمانهای اطلاعاتی بطور فزاینده ای نوکیشان مسیحی را یک نوع تهدید برای امنیت ملی قلمداد کرده و اغلب مسیحیان بویژه فارسی زبانان را بدلیل جرائم امنیتی بر ضد دولت آزار و اذیت می کنند. در بازتاب ماهیت سیاسی فزایندۀ سرکوب این اقلیت؛ سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بر حسب مستندات به نظارت بر کلیساها در ایران پرداخته است.

یک نوع سردرگمی در خاورمیانه و تشنگی تازه بویژه در بین مردم ایران برای شنیدن کلام خدا وجود دارد، هر چند که آنها باید بهای بسیار سنگینی را برای ایمانشان بپردازند.

علیرغم ادعاهای دولت ایران مبنی بر احترام به حقوق اقلیت های مذهبی، جامعۀ مسیحیت در ایران با تبعیض و جفا از سوی دولت روبرو می باشد. بر همین اساس وضعیت بد مسیحیان در ایران اهمیت ویژه ای دارد؛ این جامعه با محدودیت های شدیدی در خصوص انجام فعالیت ها و مشارکت های مذهبی خود و علاوه بر آن بازداشت و دستگیری های خودسرانه بخاطر ایمان و اعتقادات، نقض حقوق اجتماعی از طریق بازداشت و دستگیری های خودسرانه از سوی دولت و همچنین تهدید در بیرون از دادگاه روبرو هستند.

نکتۀ مهم در اینجا این است که ما رسانه ای قوی برای کمک به دفاع از حقوقمان در اختیار نداریم اما یک راه به گمان وجود دارد و اینست که همکاری و کمک کلیسای جهانی را بطلبیم تا یک صدا شویم.

این فرصتی است که خداوند به شما داده تا صدایی برای کلیسای ایرانی فارسی زبان باشیم. ما نیاز به همکاری شما داریم در یاری به کلیسای جهانی برای درک وضعیت بد مسیحیان ایرانی و بطور خاص کاری که خدا در قلب خاورمیانه در حال انجام آن است.

در این فرصت طلایی، چنین تلاشی باعث افزایش اتحاد کلیسای جهانی خواهد شد با غیرتی برای کلام خدا، پیغام انجیل و مسیح که مأموریت واقعی آن است.

واضح است که اینترنت و رسانه ها نقش پُرقدرتی در انتشار این اطلاعات بازی می کند. خواهشمندم که این متن را در هر جایی که فکر می کنید می تواند کمک کند تا صدای ما به همگان برسد، منتشر و به اشتراک بگذارید.

دعا کنید و هر آنچه را که می توانید برای کمک انجام دهید. شاید شما صدای ما باشید!

به همین منظور موزیک ویدیو یی تهیه شده که وضعیت بد زندانیان مسیحی را در ایران شرح می دهد بدین منظور که شاید شما صدای ما باشید و تمام دنیا آن را بشنود.

موسی رسائی

لطفن از این فرصتی که خدا به شما داده است استفاده کنید تا صدایی باشید برای افرادی که فریاد می زنند اما صدایی از آنها شنیده نمی شود.

صدای من صدای توست (موسی رسائی) تقدیم به همۀ کسانی که بخاطر ایمان به عیسی مسیح در بند هستند.

 

 

fasrhadfard