(بدون عنوان)

global-churchآزادی مذهبی یک حق جهانی است !

گزارش سال جاری وزارت امورخارجه آمریکا درباره آزادی بین المللی مذهب روشن می سازد که آزادی مذهبی هنوز در بسیاری کشورها با تهدید روبرو است.

آزادی مذهبی یک حق جهانی است، که در اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد و کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مندرج است.

به گزارش « محبت نیوز» به نقل از صدای امریکا، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، در این خصوص گفته است: «آزادی مذهبی فقط یک حق آمریکایی نیست؛ حقی جهانی است که باید از آن در داخل و در سراسر جهان حفاظت شود. این آزادی یک بخش اساسی کرامت انسانی است، و بدون آن جهان ما نمی تواند از صلحی پایدار برخوردار شود.»

گزارش سال جاری وزارت امورخارجه آمریکا درباره آزادی بین المللی مذهب روشن می سازد که آزادی مذهبی هنوز در بسیاری کشورها با تهدید روبرو است.
از جمله این کشورها روسیه است. دولت روسیه از اتهامات افراط گرایی برای هدف گرفتن گروه های مذهبی اقلیت استفاده می کند، حقوق آنها را برای تجمع محدود می سازد، به خانه ها و مکان های مذهبی حمله می برد، و کتاب ها و مطالب مذهبی را ممنوع می کند.

مقامات امنیتی روسیه شاهدان یهوه و پیروان سید نصری اندیشمند اسلامی را بازداشت و به افراط گرایی متهم کرده اند. آنها همچنین به جستجو و ضبط اموال اعضای گروه های مذهبی اقلیت دست زده اند.

افزون براین، مقامات روسیه اقلیت های مذهبی را ازطریق جلوگیری ازثبت رسمی اموال و املاکشان در وزارت دادگستری، ثبت رسمی سند ساختمان و خودداری از صدور ویزا برای کارمندان مذهبی محدود می کنند. همچنین بسیاری از فرقه های مذهبی غیرسنتی شکایت کردند که قادرنیستند محل هایی را برای انجام مراسم مذهبی خریداری یا اجاره کنند.

بنا به گزارش تازه ای که طبق روال هر سال از سوی وزارت خارجه آمریکا با محور وضعیت آزادی مذهبی در جهان طی سال اخیر منتشر شده است، احساسات ضد یهودی مشکل عمده ای است، و نشریه های ضد یهود درسطحی گسترده در جهان منتشر می شوند و به فروش می رسند.

تهیه کنندگان این گزارش در پایان آن خاطرنشان ساخته اند که خواستار برخورداری همه شهروندان جهان از آزادی مذهبی هستند و افزوده اند:« ما ازدولت روسیه می خواهیم درحرف و عمل به آزادی مذهب و باورهای مردم احترام بگذارد.»

m.farshadfard