توقف اتوبوس حامل بانوان دراویش در مسیر بیدخت- تهران؛ «تاه ۵ روز آینده اجازه سفر به تهران ندارید»

ارسال توسط مرجان تابع بردبار Marjan Tabe Bordbarکاروان- دراویش- بیدخت

ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس حامل قریب به ۴۰ تن از بانوان درویش اهل بیدخت که قصد عزیمت به سمت تهران را داشتند در بین راه متوقف و مسافران آن مورد تفتیش و بازجویی قرار گرفتند به طوری که تا این لحظه از ادامه سفر آن‌ها ممانعت به عمل آورده شده است. به گزارش مجذوبان نور، اتوبوس حامل بانوان درویش ساعتی پیش در مسیر بیدخت به تهران در پاسگاه سبزوار متوقف و مسافران آن را با بهانه‌هایی همچون احتمال حمل مواد مخدر، به کلانتری ۱۳ سبزوار منتقل و مورد تفتیش و بازجویی قرار دادند. این درحالی است که از این افراد سوالاتی پیرامون تجمعات اخیر دراویش و انگیزه آن‌ها از سفر به تهران پرسیده شده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که حرکت کاروان‌های دراویش اهل بیدخت به تهران به منظور دیدار با قطب معزز سلسله گنابادی و شرکت در مجالس درویشی تهران امری متداول است.

در ادامه این گزارش آمده است مسئولان کلانتری پس از پایان تفتیش و بازجویی این بانوان از ادامه سفر آن‌ها به تهران ممانعت به عمل آورده و گفته انند که دستور است که باید این اتوبوس با مامورانی تا شهر مبدا سفر یعنی بیدخت همراهی شود. این مساله با مخالفت شدید این مسافران قرار گرفته و هم اکنون این بانوان تحت الحفظ در کلانتری ۱۳ سبزوار نگه داشته شده‌اند.

مسافران این اتوبوس که شامل ۳۸ زن درویش، یک مرد و تعدادی کودک خردسال است بیش از ۷ ساعت است که در کلانتری مذکور معطل مانده‌اند.

پس از باخبر شدن دراویش سبزوار و مراجعه به این کلانتری و اصرار این بانوان بر ادامه مسیر، رئیس کلانتری از تماس تلفنی دادستان گناباد خبر داده است که این دراویش تا ۵ روز آینده اجازه سفر به سمت تهران را نخواهند داشت.

یادآور می شود که در پی تجمعات اعتراضی اخیر دراویش در تهران و اعلام آنها بر ادامه این تجمعات، موجی از تهدید ها و برخوردهای امنیتی با دراویش آغاز شده است به طوری که طی روزهای گذشته گزارشاتی مبنی بر بازداشت های بین راهی و احضارهای تلفنی و پیامکی دراویش در شهرهای مختلف رسیده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.