(بدون عنوان)

daneshjou

هرانا؛ محرومیت از تحصیل برای دانشجوی فوق تخصص کرد اهل سنت

خبرگزاری هرانا – دکتر موسی احمدی دانشجوی فوق تخصص “غدد و متابولیسم” اهل سنت و از اعضای “مکتب قرآن” از ادامه تحصیل محروم شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ” دکتر موسی احمدی” دارای بورد تخصّصی بیماری های داخلی، در آزمون پذیرش دستیار فوق تخصّصی بهمن ماه ۹۱، در رشته ی “غدد و متابولیسم” در دانشگاه علوم پزشکی تهران، موفق به کسب نمره قبولی می شود؛ اما پس از مدتی اسم ومشخصات وی از سایت سازمان سنجش و آموزش پزشکی، به عنوان قبولی آزمون فوق تخصص حذف می شود.

پس از مراجعه ی حضوری ایشان به دبیرخانه شورای تخصص، با پاسخ آنها روبرو می‌شود که: “هیچ مشکل علمی- آموزشی ندارید و تنها حراست مانع از ادامه ی تحصیل شما شده است .”

لازم به ذکر است، پیشتر نیز تنی چند از دبیران و معلمان “مکتب قرآن” ممنوع التدریس شده بودند و مدرک طبابت چند تن از پزشکان وابسته به این گروه لغو شده بود.

مکتب قرآن، مدارسی دینی بود که در مناطق اهل سنت ایران توسط علامه احمد مفتی‌زاده بنیان گذاری شد. این مدارس دینی که ابتدا درسال ۱۳۵۶ در سنندج و مریوان به صورت مدرسه قرآن تاسیس گردید، بعد‌ها به “مکتب قرآن” تغییر نام و به صورت یک حرکت دینی در منطقه اهل سنت غرب کشور در آمد.

 

h.haghighi