گزارش دیدار خانواده دراویش زندانی با سید کاظم موسوی؛ ما می‌دانیم شما دراویش صلح دوست و آرام هستید

جرس: ظهر روز گذشته صد‌ها درویش گنابادی در قالب کمپین کوچ از ایران به زندان مقابل وزارت دادگستری سومین تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند و پس از گذشت دقایقی از شروع اجتماع آن‌ها، سید کاظم موسوی به نمایندگی از وزیر دادگستری به جمع دراویش آمد و از آن‌ها درخواست کرد اجتماع خیابانی خود را پایان دهند و به محوطه وسیع وزارت دادگستری وارد شوند و اعتراضات خود را در آنجا ادامه دهند اما دراویش با بیان اینکه تنها رسانه و صدای آن‌ها مردم هستند و رسانه‌های داخلی کشور آن‌ها را بایکوت خبری کرده‌اند، در پیاده رو خیابان ولی عصر ماندند. پس از این بود که حجه الاسلام موسوی تعدادی از خانواده‌های دراویش زندانی را به نمایندگی از سایر دراویش گنابادی به داخل ساختمان وزارت دادگستری فراخواند تا از طریق مذاکره به نتیجه برسند. آقای موسوی با بیان اینکه آقای پورمحمدی وزیر دادگستری از جلسه هیات دولت خطاب به خانواده‌ها عرض سلام و عذرخواهی بابت عدم حضور کرده‌اند، بار دیگر از خانواده‌ها درخواست کرد به اجتماعات خیابانی پایان دهند زیرا به گفته او این کار هم برای دولت و هم برای دراویش هزینه ساز بوده و تنها خوراک خبری برای رسانه‌های خارجی تامین می‌کند.

 در این باره یکی از خانواده‌های دراویش زندانی با اعلام اینکه دراویش گنابادی سالهاست در رسانه‌های داخلی بایکوت خبری شده‌اند و آنچه رسانه‌های دیگر نقل می‌کنند رهاورد همین سکوت خبری تحمیل شده بر ایشان است، با ارائه گزارشی شفاهی از ده سال ستم به دراویش گنابادی و همچنین نحوه بازداشت و صدور حکم برای دراویش زندانی و نوع برخورد با آن‌ها در دوران حبسشان، تصریح کرد: نه تن از زندانیان ما که حقوق‌دان و فعل حقوق دراویش گنابادی هستند، در اعتصاب غذا به سر می‌برند و هر لحظه احتمال رخدادی جبران ناپذیر می‌رود که در آن صورت دراویش گنابادی یک لحظه هم سکوت نخواهند کردند و هر عملکردی از سوی ایشان قابل توجیه خواهد بود، زیرا شما مسئول جان دراویش زندانی هستید.

 یکی دیگر از اعضای خانواده دراویش زندانی حاضر در جلسه، به منشور حقوق شهروندی پرداخت و یادآور شد حقوق بشر در ایران از زمان کوروش تا کنون زبانزد بوده و نباید آن را پایمال کرد٬ و در ادامه با بیان اینکه حتی کافر هم در این کشور باید از حقوق شهروندی بهرمند شود چه برسد به ما دراویش که شیعه دوازده امامی هستیم، از نماینده وزیر خواستار پایان دادن به وضعیت موجود و برگشت آرامش به جامعه درویشی شد.

آقای موسوی که خود را نماینده وزیر دادگستری معرفی کرده بود، گفت: پی گیری حقوق دراویش گنابادی به دلیل مسلمان بودن برای ما در اولویت است.

 یکی از خانواده‌ها در ادامه سخنان وزیر اطلاعات در سمینار روسای آموزش و پرورش مناطق کشور را یاد کرد و گفت: ایشان ما را بی‌دین خوانده‌اند در حالی که شما ما را مسلمان و شیعه و در اولویت رعایت حقوق شهروندی می‌دانید؟

 در پاسخ به این صحبت، نماینده وزیر با اظهار تعجب گفت باید بروید از خود ایشان سوال بپرسید. من چنین صحبتی نکرده‌ام. ما می‌دانیم شما دراویش صلح دوست و آرام هستید.