زد و خورد ماموران امنیتی با دراویش در مقابل دادگاه انقلاب شیراز

خبرگزاری هرانا – اعتصاب غذای کسری نوری درویش زندانی زندان عادل آباد شیراز همچنان ادامه دارد.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور، روز پنجشنبه قرار بود کسری نوری برای ابلاغ حکم به دادگاه انقلاب شیراز اعزام شود، اما مسئولین زندان از اعزام وی امتناع کردند و از طرفی تجمع دراویش در مقابل دادگاه انقلاب شیراز که برای اعلام همدلی و همبستگی صورت گرفته بود نیز در پی این اقدام به درگیری تبدیل شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که قرار بود کسری نوری به دادگاه انقلاب شیراز منتقل شود با امتناع مسئولان زندان منبی بر انتقال وی مواجه شد؛ بنا به گزارش‌های رسیده، مسئولان به دلیل ترس از وضعیت وخیم و ناگوار کسری نوری که هم اکنون در ۸۶ امین روز اعتصاب غذا به سر می‌برد او را به دادگاه منتقل نکردند. در همین حال دراویش گنابادی ساکن شیراز یرای اعلام همبستگی مقابل دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند و قصد دیدار با برادر ایمانی خود را داشتند با برخورد نیروهای امنیتی حاضر در محل رو به رو شده که به زد و خورد میان دراویش و ماموران و در نهایت بازداشت ۴ درویش (امین کرمی، امیر نوری، هاشم زاهخوردی، حمید پرهیزگار) به اتهام خلع سلاح کردن مامور دولت منجر شد.

بازداشت دراویش گنابادی چهار ساعت به طول کشید و در این مدت دراویش تحت بازجویی ، فشار و ضرب و شتم نیز قرار گرفتند. کسری نوری از دراویش گنابادی محبوس در زندان عادل آباد شیراز است که مدت ۸۶ روز را به همراه آقای صالح مرادی از دیگر دراویش گنابادی در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراویش به سلول های انفرادی ۲۰۹ زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است، آنها خواستار توجه به وضیعت نامناسب جسمی و انتقال وکلای دراویش به بند ۳۵۰ زندان اوین هستند.

۱۵ ماه است که این درویش زندانی به اتهام‌های تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در گروه مجذوبان و همچنین مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و اقدام علیه نظام در زندان عادل آباد شیراز زندانی‌است.