تاجزاده خطاب به هاشمی: می خواهند صدای معترضان به حکومت مطلقه فردی را خاموش کنند!

tajzadehسید مصطفی تاجزاده در نامه ای به آقای هاشمی رفسنجانی به بیان برخی ناگفته ها درخصوص فشار بازجوها برای وادار کردن وی به اعتراف بر علیه هاشمی و خانواده اش پرداخته است. به گزارش  نوروز، این زندانی سیاسی با اشاره به تلاش بازجوی سوم خود برای اخذ این اعترافات ساختگی آورده است: «بازجوی سوم اینجانب که از نظامیان بددهان وهتاک بود، کوشید با ضرب و شتم و فحاشی مرا مجبور کند که به زعم او به ارتباطات گسترده و پنهانم با آقای مهدی هاشمی اعتراف کنم تا آنان بتوانند ادعای خود را در زمینه انقلاب مخملی که البته چند ماه بعد اصطلاح کودتای مخملی را جایگزین آن کردند، اثبات نمایند تا به این ترتیب معلوم شود که انقلاب مزبور طرح خائنانه ای بود که شما درصدد تحقق آن بودید و آقایان موسوی و کروبی و خاتمی و در مرحله بعد بازداشت شدگان مأموریت اجرای آن را به عهده داشته اند.»

عضوارشد جبهه مشارکت در بخش دیگری از این نامه با اعلام آمادگی برای حضور درجلسه دادگاه مهدی هاشمی و بیان ناگفته های خود می نویسد: «مطمئن هستم چنین فرصتی هرگز دراختیار ما قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل این نامه را تهیه کردم تا به سهم خود شهادت داده باشم که مسئله اصلی کانون قدرت و ثروت و رسانه، مقابله با فساد نیست، بلکه خاموش کردن آخرین صدای مستقل و منتقد داخل حکومت و سرکوب صدای رهبران جنبش اعتراضی به حکومت مطلقه فردی در جامعه است.»

متن کامل این نامه در پی می آید:

به نام خدا

آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی
با سلام وادب

همان گونه که مستحضرید حکم بازداشت اینجانب و دیگر فعالان سیاسی وانتخاباتی مخالف استحاله جمهوری اسلامی ایران به حکومت فردی را سه روز قبل از برپایی انتخابات ریاست جمهوری دهم (نوزدهم خرداد ۸۸) قاضی مرتضوی به دستور رهبری نظام صادر کرد. هم چنین مستحضرید که عصر روز جمعه بیست و دوم خرداد که مردم در حال رأی دادن بودند، تعدادی لباس شخصی با حکم دادستان وقت تهران به ستاد انتخاباتی مهندس موسوی در میدان قیطریه تهران وحشیانه هجوم آوردند. هم زمان خبرگزاری رسمی کشور(ایرنا) اعلام کرد که آقایان امین زاده رئیس ستاد قیطریه و تاجزاده بازداشت شده اند که البته خبر کذب بود. فردای انتخابات نیزارگان رسمی دولت(روزنامه ایران) در صفحه اول خود از بازداشت آقایان رمضان‌زاده و اینجانب خبر داد که آن هم کذب بود. سرانجام عصر روز شنبه (۲۳ خردادماه ۸۸) ما بازداشت و روانه شکنجه گاه دو الف در زندان اوین شدیم.

در بازجویی ها، به ویژه ماه اول، بیشترین فشار به ما وارد شد تا علیه جنابعالی سخن هایی به زبان آوریم که مورد پسند حضرات بود. بازجوی سوم اینجانب که از نظامیان بددهان و هتاک بود، کوشید با ضرب و شتم و فحاشی مرا مجبور کند که به زعم او به ارتباطات گسترده و پنهانم با آقای مهدی هاشمی اعتراف کنم تا آنان بتوانند ادعای خود را در زمینه انقلاب مخملی که البته چند ماه بعد اصطلاح کودتای مخملی را جایگزین آن کردند، اثبات نمایند تا به این ترتیب معلوم شود که انقلاب مزبورطرح خائنانه ای بود که شما درصدد تحقق آن بودید وآقایان موسوی و کروبی و خاتمی و در مرحله بعد بازداشت شدگان مأموریت اجرای آن را به عهده داشته اند. در این مدت بازجوها مطلقاً پنهان نمی کردند که تمام تلاششان در جهت تهیه پرونده علیه جنابعالی و نیزآقایان موسوی و خاتمی به منظور آن چه خود بازداشت و محاکمه این بزرگواران می نامیدند، بود. جناب آقای هاشمی رفسنجانی برای روشن شدن اهداف واقعی این بگیر و ببندها و سرکوب های خونین ۸۸ در پاسخ یکی از مقامات دوالف که به من انتقاد می کرد که شما که از نظر مالی واقتصادی سالم بوده اید، چرا در جریان انتخابات با آقای مهدی هاشمی، که صفات زشتی را به او نسبت می داد، همکاری می کردید؟ به او گفتم اگر مسئله شما واقعاً رسیدگی به فسادمالی است، به جاست که یک هیأت قضائی مستقل و بی طرف متشکل از سه تا پنج قاضی باتجربه و خوشنام تشکیل دهید و به آنان مأموریت دهید که هم زمان به وضعیت مالی و دریافت ها و پرداخت های ستادهای انتخاباتی آقایان دکتر معین، هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد و موسوی، در سال های ۸۴ و ۸۸ رسیدگی کنند و به علت این که ازآقای کرباسچی نیز نام برده بود، تأکید کردم همین هیأت می تواند به وضعیت مالی آقایان مهدی هاشمی و کرباسچی و نیز آقایان محصولی( رئیس ستاد انتخابات احمدی نژاد در سال ۸۴ و مسئول برگزاری انتخابات در سال ۸۸) و رحیمی معاون اول دولت دهم رسیدگی نماید و ما از هم اکنون اعلام می کنیم که نه تنها به احکام صادره اعتراض نخواهیم کرد بلکه جداً ازآن ها حمایت می کنیم. اما وی این کار را ناممکن می دانست و با یک توضیح بحث ما خاتمه یافت.

او تصریح کرد که دونفر اخیر علی‌رغم اتهاماتی که به آنان منتسب می گردد، علیه مقام معظم رهبری موضع نگرفته اند و درمقابل ایشان نمی ایستند! جناب آقای هاشمی پیغام داده بودم که چنان چه دادگاه علنی برای رسیدگی به اتهامات آقای مهدی هاشمی تشکیل شود، حاضرم جزئیات آن چه دراین زمینه در دوران بازجویی ام بر من و دوستانم رفته را در حضور خبرنگاران شرح دهم تا معلوم شود مشکل حضرات بیش و پیش از آقای مهدی هاشمی، خود شما هستید!

تصور می‌کنم دیگر زندانیان سیاسی نیز حاضر به سخن گفتن دراین باب باشند مشروط برآن که دادگاه علنی باشد. اگرچه مطمئن هستم چنین فرصتی هرگز دراختیار ما قرار نخواهد گرفت. به همین دلیل این نامه را تهیه کردم تا به سهم خود شهادت داده باشم که مسئله اصلی کانون قدرت و ثروت و رسانه، مقابله با فساد نیست بلکه خاموش کردن آخرین صدای مستقل و منتقد داخل حکومت و سرکوب صدای رهبران جنبش اعتراضی به حکومت مطلقه فردی در جامعه است. قضاوت دراین باب که مسیر فوق چقدر به سود و مصلحت ایران و ایرانی است و موجب سربلندی جمهوری اسلامی می شود واین که آقایان چقدر دراین پروژه موفق بوده اند، برعهده ملت است. و البته حکم نهایی با خداونداست که او بهترین داور است.

با احترام
سید مصطفی تاجزاده