بیانیه‌ی سازمان عفو بین الملل در مورد دراویش زندانی / وخامت حال دراویش در اعتصاب غذا

بیانیه‌ی سازمان عفو بین الملل در مورد دراویش زندانی / وخامت حال دراویش در اعتصاب غذاسازمان عفو بین الملل (امنستی) با انتشار بیانیه‌ای نسبت به وخامت حال دراویش زندانی در زندان‌های عادل آباد شیراز و بند امنیتی زندان اوین ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به وضعیت این زندانیان عقیدتی شد.
به گزارش مجذوبان نور؛ سازمان عفو بین الملل (امنستی) روز گذشته ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۱ با صدور بیانیه‌ی اضطراری نسبت به وضعیت دراویش زندانی در زندان‌های ایران ابراز نگرانی کرد.
این سازمان در این بیانیه نسبت به وضعیت جسمی آقایان صالح مرادی و کسری نوری که از تاریخ ۲۷ دی‌ماه سال ۹۱ در اعتراض به رفتار خشن و غیرقانونی مامورین امنیتی با وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور و انتقال این هفت نفر به بند امنیتی زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده و در وضعیت بحرانی قرار دارند ابراز نگرانی شدید کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت آنان شده است.
در این گزارش به شدت یافتن اعتصاب غذای آقایان کسری نوری و صالح مرادی که از اول فرودین ماه سال جاری پس از ۶۴ روز به دلیل عدم رسیدگی به خواسته‌‌‌هایشان اعتصاب غذای خود را به خشک «نخوردن مایعات و غذا» تبدیل کرده‌اند و همچنین تزریق اجباری سرم، ضرب و شتم ایشان، خوراندن اجباری غذا و فیلم برادری از آنان نیز اشاره شده است.
در ادامه‌ی این نامه، از انتقال آقای کسری نوری به بازداشتگاه پلاک صد شیراز «بازداشتگاه وزارت اطلاعات»، فشار بازجویان وزارت اطلاعات و ضرب و شتم این درویش زندانی برای پایان دادن به اعتصاب غذای خود نیز یاد شده است.
همچنین در ادامه‌ی این گزارش به شرایط غیر انسانی نگهداری، وضعیت سلامتی و انتقال غیرقانونی آقایان حمیدرضا مرادی سروستانی، فرشید یداللهی، مصطفی دانشجو، امیر اسلامی، امید بهروزی، افشین کرمپور و رضا انتصاری، وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور (سایت خبری دراویش گنابادی که در مورد نقض حقوق دراویش در ایران گزارش می‌دهد) به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین اشاره شده است.

در انتهای این گزارش از تمامی افراد خواسته شده است که درخواست‌ زیر را به مقامات مسئول که آدرس و نام آنان در ذیل درج شده است ارسال نمایند:

 لطفا خیلی فوری به زبان فارسی، عربی، انگلیسی و یا هر زبانی که با آن صحبت می‌کنید این مطلب را بنویسید و به آدرس‌های زیر ارسال نمایید:

درخواست از مقامات برای اجازه دسترسی به امکانات پزشکی و مراقبت‌های درمانی برای صالح مرادی و کسری نوری بر اساس اخلاق پزشکی از جمله درمان در بیمارستان‌های غیر نظامی با امکانات تخصصی و اینکه آنها را ناگزیر نکنند تا اعتصاب غذایشان را بشکنند و همچنین به آنها اطمینان دهند که ایشان در همه حال به طور انسانی مورد رسیدگی و توجهات پزشکی خواهند بود و به هیچ طریقی به دلیل اعتصاب غذایشان مجازات نمی‌شوند.
درخواست از مقامات ایرانی برای آزادی فوری آنها مگر اینکه ایشان بر اساس جرائم جنایی بین المللی مجرم شناخته شوند، که در آن صورت نیز باید در دادگاهی با معیارهای منصفانه و با دسترسی سریع و کامل به وکیل مدافع منتخب خودشان محاکمه شوند.
********
لطفا این درخواست تا قبل از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ به اشخاص مذکور در آدرس‌های زیر و رونوشت‌هایی به نمایندگان دیپلماتیک در کشورهای خود فرستاده شود:

رئیس زندان عادل آباد
قاسم اسکندری
زندان عادل آباد
شهرک شهید مطهری – بلوار عدالت
شیراز – ایران
******
رئیس دادگستری استان فارس
دکتر خدائیان
میدان شهدا – ساختمان مرکزی قوه قضائیه
شیراز- استان فارس
Email: khodaiyan@dadfars.ir
****
رونوشت به:
دبیر کل شورای عالی حقوق بشر
محمد جواد لاریجانی / دفتر ریاست قوه قضائیه
خیابان پاستور
تهران – ایران
Email: larijani@ipm.ir