حمایت جناب هاراو حاخام آذراحیان از آقای کاظمینی بروجردی

سخنان جناب هاراو حاخام یدیدیا اذراحیان، رهبربزرگ یهودیان ایرانی مقیم آمریکا، که به مناسبت زادروز آقای کاظمینی بروجردی و به حمایت از ایشان، ایراد فرمودند.

متن کامل این سخنان در ادامه می باشد:
دوستان عزیز: مذاهب توحیدی یا به اصطلاح  مذاهب ابراهیمی می گویند همه آنها بر اساس  صلح و صفا ، دوستی و همزیستی بنا شده است. در آیین یهود ما هر روز وقتی به همدیگر می رسیم می گوییم سلام علیکم یعنی سلام بر شما ،سلام علیکم که عربی اش باشد یعنی همان سلام علیکم عبری است، منظور این است که صلح و آرامش برشما باشد. سلام به معنی صلح و آرامش، دوستی و همزیستی است و حتی وقتی  که از همدیگر جدا می شوند جای کلمه خداحافظ که معروف است در این مرحله باز هم ما می گوییم سلام، یعنی همراه با صلح و آرامش از ما دور بشوید. خود کلمه اسلام به معنی سلام، سلامتی و آرامش است. در آیین مسیحیت همچنین بر روی همزیستی استوار است، مسیح در موعظه خودش به شاگردانش می گوید هرگز خشمگین نشوید حتی اگر موقعی که به شما سیلی زدند آرامش خود را حفظ کنید ، طرف دیگه صورتتان را به طرف ضارب قرار بدهید . اما متاسفانه آیین های که امروز ما ازشون نام بردیم وقتی که به دست دین فروشان می رسد کاملا صورتش عوض  می شود . دین فروشان آنهائیکه ادعا می کنند مربیان دین هستند و مروجین دین هستند، اما آنها گرگهایی هستند که به لباس میش در آمدند کاملا اساس و پایه آیین های توحیدی را عوض کردند.

 ما در ایران وقتی  که زندگی می کردیم یک نفر مومن وقتی که قرآن می خواند قبل از هر آیه یا هرسوره ای می گفت بسم الله الرحمن الرحیم، به نام خداوند بخشنده و مهربان اما متاسفانه بعد این جمله زیبای حاکی از مهر و لطف تبدیل شد به بسم قاسم الجبارین. و در همه این سه ادیانی که من نام بردم وقتی مذهب به دست دین فروشان می افتد دکان خودشون را با ظلم و شقاوت رونق می دهند و مطالبی را اظهار می کنند که اصلا بر پایه دین استوار نیست . ای کاش همین کلمه سلام ، همین کلمه سلم ،همین کلمه صلح و همزیستی است که پایه و اساس حرف دین توحیدی است ما فقط اون را می چسبیدیم و عداوت و شقاوت و دشمنی و همه این مطالبی را که ما را از هم جدا می کند به دور می افکندیم . امروز همانطور که اطلاع یافتم تولد یک راد مرد بزرگ است که واقعا اسلام حقیقی را دنبال می کند، عالیجناب حضرت آیت الله بروجردی که امروز متاسفانه در حصر هستند .چنین اشخاصی که می توانستند همزیستی و مهربانی و صلح و صفا  را در دنیا به نام اسلام ترویج بکنند. اکنون دهانشان را بستند. در عوض کسانی در مسندهای قدرت قرار گرفتند که درست برعکس آنچه که اسلام می خواهد به مردم نشان دادند. امروز دنیایی است ،دنیای پیشرفته ،دنیای تکنولوژی است . دنیایی است که انسان می تواند به فضا برود و به کهکشانها سر بزند تا کی ما می خواهیم در تعصب جهل باقی بمانیم و این تعصبات کورکورانه را تعقیب بکنیم و اون چهره زیبا ی پر طراوت و نورانی حقیقی دین را که صلح و صفا و ارامش و همزیستی است نادیده بگیریم .ما در آیین یهود وقتی در نماز سه گانه سحر گاه و نیمروز و شامگاه وقتی که تمام می شود با این جمله ختم می شود، پروردگار جهان آفرین که در میان ستارگان و کهکشانها هارمونی و هما هنگی ایجاد کرد ه این پروردگار صلح و صفا و هما هنگی به ما عنایت کند این است اصل و پایه ای  ان چیزی که پیامبران می خواستند اون چیزی که پیامبران خداوند تبلیغ می کردند دوستی بود همزیستی بود . آشنایی با همدیگر بود در کنار هم زندگی کردن بود که بتدریج،کم کم  همه اینها جایش را به شقاوت و ظلم و ستم سپرد و ما امروز را می بینیم که برادر علیه برادر شمشیر می کشد بیایید ببینید . نگاه کنید در کشورهای اسلامی چنین شده برادر کشی تا چه حد قبل از اینکه تعداد  افراد بیگناهی که در سوریه کشته شدند و بیشتر 200 هزار نفر در این مورد بوده اند . عراق را نگاه کنید ،افغانستان را نگاه کنید ،پاکستان را نگاه کنید . چرا به این صورت در آمده، چرا برادر کشی به این صورت و تا این حدبالاگرفته است برای تبلیغات بیخود وبیرحمانه که رهبران به اصطلاح دینی ،رهبران مردم مغزهای مردم را شستشو دادند و آنها را علیه همدیگر بر انگیختند . چرا باید خاور میانه آماج آتش و قرار بگیرد اگر ما اون حقیقت دیانت را در هرچه دیانت اسلام ،یهودیت و مسیحیت را بها بدهیم.  هرگز جنین منظره هولناکی در دنیا ایجاد نخواهد شد. بیایید بر گردیم به اصل  آنچه که پیامبران هدفشان بوده است . در کنار هم باشیم ،دست روی  دست هم بگذاریم . شانه به شانه همدیگر دنیا پیش می رود ما هم پیش برویم، تعصب کور ما را بیش از این گمراه بکند به امید روزی که کسانی که خواهان صلح و صفا  هستند بر مسند ریاست و حکومت قراربگیرند و دست شقاوت ظالمان از دنیا کوتاه بشود.

آمین یا رب العالمین

تهیه کننده: پایدار