«من میخواهم مسیحی باشم» موج بیداری روحانی در ایران

ارسال توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar.

حاکمیت مذهبی ایران اعتقاد دارند که کلیه گروه‌های مذهبی، دشمنان نظام و کشور هستند اما علیرغم تمامی این خطرات و تهدیدها ، مسیحیان ایرانی همچنان در مسیر و ایمان خویش پا برجا و استوار هستند. آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» –  در حالی که حق داشتن اختیار برای انتخاب و اعتقاد به هر دین و آئینی حداقل خواسته هر فردی می‌تواند باشد، اما نظام جمهوری اسلامی از تمام توان و امکانات خود استفاده می‌کند تا با تغییر اعتقادات مردمی مقابله کند که نمونه بارز آن را می توان در برخوردهای قهرآمیز با نوکیشان مسیحی بینیم. حاکمیت مذهبی ایران و بالطبع رسانه های مذهبی وابسته به حکومت که با بودجه های حکومتی و حوزوی اداره می شوند، اعتقاد دارند کلیه گروه‌های مذهبی که درک و گرایشی متفاوت از قرائتی حکومت از دین دارند، دشمنان نظام و کشور هستند،، زیرا باورهای مذهبی آنها ممکن است وفاداری به نظام را دچار چالش کنند و به بهانه حفظ امنیت سیاسی، سرکوب فعالیت‌های مذهبی را سرلوحه عناد با ادیان دیگر را قرار داده‌اند. دین اسلام در ایران قبل از اینکه یک اعتقاد دینی باشد، یک ارثیه دینی است که از والدین به فرزندان به ارث رسیده و برخی از افرد با رسیدن به بلوغ فکری، این حق را برای خود قائل می‌شوند تا در این زمینه باورهای اسلامی خویش را به چالش کشیده و خود انتخاب‌گر دین خود باشند، نه دنباله‌رو دین وراثتی.

– موج همه گیر ایمان در کلیساهای خانگی

وقتی شخصی در کلیسا تعمید می گیرد شادی وصف ناپذیری همگان را در برمیگیرد که گویی انگار بلیط بخت آزماییشان برده است و این بدان دلیل است که بسیاری از این افراد عمری را در سر درگمی خود سر کرده اند ، لذا اکنون با شناخت جدید ، رابطه جید با خالق  و تجربه جدیدی که بدست آورده اند مملؤ از عشق و ایمان با تمام وجودشان سعی در لذت بردن هستند. با توجه به اهمیت این موضوع چندی پیش شبکه خبری CBN با چندی از ایرانیان مسیحی در ترکیه گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.

” یکی از این ایمانداران پرجوش که “رایزال ” خوانده میشود میگوید: “من از همان کودکی اشتیاق عجیبی به عیسی مسیح داشتم ،گویی که با نام وی بزرگ شدم و اندک اندک به مسیحیت نزدیک شدم که در نهایت در سن 15 سالگی بود که با خود گفتم که من میخواهم مسیحی شوم و به وی ایمان کامل آوردم ،ایمانی که برایم سرتاسر شیرینی و شعف بود.

رایزال میگوید : “در ایران شرایط خیلی بد بود. نمیتوانستی حتی خدای خود را با تمامی قلبت عبادت کنی زیرا که تمام اطرافت پر از مشکل بود، در حدی که ذکر نام عیسی هم میتوانست منجر به اعدامت گردد. رضا ادامه میدهد: من در محل کارم هم به مشکل خورده بودم ،طوریکه جانم در خطر افتاده بود که مجبور به فرار شدم.”

بسیاری از ایرانیان از مملکتشان گریخته اند و در ترکیه به دنبال پناهندگی با روند تحت پوشش “سازمان ملل” هستند که برای اکثرشان این، به معنای فرار از تاریکی است.

افشین یکی دیگر از این پناهندگان مسیحی در گفتگو با خبرنگار CBNمیگوید: ” اینجا ما چیز متفاوتی از آنچه که در ایران هست تجربه میکنیم. میتوانی با آزادی و راحت خیال عقایدت را با دیگران مطرح کرده و ایمان خود را به همراه کلام عیسی خداوند با صدای بلند و بدون ترس اقرار کنی . من میتوانم به راحتی به کلیسا بروم، همه چیز اینجا متفاوت از ایران است.

افشین زمانی که در ایران بود در کلیسای تحت رهبری کشیش ی بود که اکنون بخاطر ایمان مسیحی اش در زندان بسر می برد-افشین در آن کلیسای خانگی حضور و مشارکت میکرده است. که پس از بازداشت شبان آن کلیسای خانگی توسط ماموران امنیتی، افشین نیز جزو افرادی بود که متعاقبن تحت پیگیرد قرار داشته و از ایران گریخته است. وی می گوید:” که برای من هم روز به روز داشت عرصه تنگ میگشت و بیم آن میرفت که به خاطر فعالیت های زیرزمینی ما در کلیساهای خانگیمان با خطر مواجه شویم.

– کلیساهای اینترنتی

علیرغم تمامی این خطرات و تهدیدها ، مسیحیان ایرانی همچنان در مسیر و ایمان خویش پا برجا و مستمر هستند. آنان با استفاده از تکنولوژی روز نظیر اسکایپ، کلیساها و همکیشان ایماندارشان را که غالبن کشیشانی از کشورهای آمریکا ،کانادا ،آلمان و مالزی هستند را یافته و رهبری میشوند.

رضا میگوید: ” کلیسا میتواند با اینترنت همیشه قابل دسترس در خانه باشد و به این خاطر است که انقدر کلیساهای اینترنتی مشتری پیدا کرده اند.

وی در ادامه می افزاید که موج خروشانی از اشتیاق عمومی در میان ایرانیان برای مسیح در درون جامعه تحت حکومت جمهوری اسلامی در حال شکلگیری و پیشرفت است که شاهد فوران و شکوفایی آن خواهیم بود، همان طور که تعداد تخمینی ایمانداران در سال 1373 به 100,000 نفر میرسید که با کمک ” روح القدس” اکنون به 3 میلیون تن رسیده است.

در کنار تمامی مشکلات برای ایمانداران در ایران ،آنان پر از اشتیاق و ایمان در تلاشند تا مسیرشان را ادامه دهند و آرزویشان این است که روزی شود که در ایران تمام مردم با کمک خدای حقیقی نجات را تجربه کنند.