در قانون اساسی جمهوری اسلامی و بقیه کشور‌ها، همه انسان‌ها از هر قشری در برگزاری مراسمات مذهبی خود آزاد هستند لذا ما این آزادی‌ها را خواستاریم و کسی حق ندارد آزادی‌های مذهبی را از ما سلب کند.

وی خطاب به مسئولین طراز اول کشور گفت: متأسفانه سال‌های گذشته در برخی شهرستان‌ها که اهل سنت اقلیت بودند از برگزاری نماز عید جلوگیری شده است، از این رو درخواست ما از مسئولین طراز اول کشور این است که با افرادی که در چنین مکان‌هایی سلیقه‌ای عمل می‌کنند برخورد جدی شود و با برادران اهل سنت جهت برگزاری مراسمات مذهبی همکاری کنند و تسهیلات را در اختیارشان بگذارند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با تأکید بر اینکه نماز امنیت را تهدید نمی‌کند خاطرنشان کرد: مسلمانان شیعه و سنی در هر جای این دنیا حق دارند مطابق مذهب خود نماز را برگزار کنند، برگزاری نماز امنیت کشور به هم نمی‌زند و خطری برای کسی ندارد، برخی افراد به ما می‌گویند نباید چنین مسائلی را از پشت تریبون مطرح کنیم اما این‌ها گلایه هستند، شما دست به چنین اعمال سلیقه‌ای نزنید تا ما این مسائل را مطرح نکنیم، وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر است و این خواسته همه مسلمانان دنیا است که در برگزاری مراسمات مذهبی خود آزاد باشند.

مولانا گرگیج رعایت حقوق یکسان را در بین همه ملت خواستار شدند و افزوند: هر انسانی باید آزادی مذهب و بیان داشته باشد، امروز استبداد در دنیا جایگاهی ندارد اگر حکومت‌ها حق ملت خود را به صورت مساوی رعایت نکنید قطعاً بدانید شکست خواهند خورد؛ انسان‌ها را به زور نمی‌توان نگه داشت.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر همچنین بر بکارگیری جوانان و نخبگان اهل سنت تأکید کرد و از دولت تدبیر و امید خواست تا با استخدام برادران اهل سنت و جذب یکسان آن‌ها وبه دور از هرگونه تبعیض و همچنین صدور مجوز برای ساخت مساجد اهل سنت، همکاری کند.