بازگشت مریم رستم پور و مرضیه امیری زاده به دنیای خبر مسیحی با رونمائی کتاب “اسیر در ایران” یا “اوین کلیسای من” ! + ویدیو

CaptiveInIranLWsmall

این دو دختر نوکیش مسیحی در سال هشتاد و هشت شمسی حدود نه ماه را در زندان اوین به اتهام ارتداد سپری کردند. عاقبت با فشار جامعه جهانی آزاد شدند و مدت کوتاهی پس از آن مجبور به ترک ایران گردیدند.

به گزارش شبکه خبر مسیحیان فارسی زبان به نقل از صدای آمریکا، روز سیزدهم فروردین ماه ( 2 آپریل 2013)، دو دختر نوکیش مسیحی ایرانی مریم رستم پور و مرضیه امیری زاده از کتاب خود به نام “اسیر در ایران” با عنوان انگلیسی Captive in Iran در یک کلیسا در ایالات متحده پرده برداری کردند.

این دو دختر نوکیش مسیحی در سال 1388 شمسی (2009 میلادی)  حدود 9 ماه  (259 روز) را در زندان اوین به اتهام ارتداد در شرایط سختی سپری کردند. آنها  عاقبت با فشار جامعه جهانی آزاد شدند و مدت کوتاهی پس از آن مجبور به ترک ایران گردیدند.

اکنون با گذشت نزدیک چهار سال از آزادی شیرین آنها، این دو نفر کتابی را منتشر کرده اند که می گویند حاصل تجربه شگفتشان در طول چهارده سال ایمان مسیحی و به ویژه دوره 9 ماهه بازداشت و زندانی  بودن در زندان مشهور اوین می باشد.

این کتاب توسط انتشارات مسیحی “تیندال مومنتوم” به زبان انگلیسی منتشر شده است. مریم در مصاحبه اخیر خود با بخش فارسی صدای آمریکا درباره نام کتاب گفت: ما تصمیم داشتیم که اسم کتابمان را “اوین کلیسای من” بگذاریم، چون حقیقتا با اراده خداوند زندان اوین در طول مدت بازداشت برای ما تبدیل به یک کلیسا شد. با اینکه رژیم ما را به زندان فرستاد تا ایمان خود را انکار کنیم و صدایمان بریده شود ولی ما توانستیم از آن شرایطاستفاده کنیم و واقعا اوین تبدیل به یک کلیسا شد. انتشاراتی کتاب به ماقول داده است که  در آینده نزدیک نسخه فارسی کتاب را با نام اوین کلیسای من منتشر کند.

مرضیه نیز در مورد کتابشان به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: شرایط در زندان حقیقتا سخت بود. ولی تجربه بزرگی به همراه داشت. این کتاب فقط داستان ما نیست. ما به خودمان و هم بندی هایمان قول داده بودیم که اگر آزاد شدیم و فرصتی پیش آمد، تبدیل به صدای آن کسانی شویم که صدایشان به گوش کسی نمی رسد. ما صدها زن را در اوین دیدیم که گمنام بودند و هرکدام به نوعی در اسارت نظام جمهوری اسلامی و حکومت بودند. در واقع یکی از اهداف اصلی ما از انتشار این کتاب بیان مشکلات کلی زنان در جامعه امروز ایران و زندانهایش می باشد.

از خاطرات جالب مریم در زندان ملاقات “جعفری دولت آبادی” از مقامات قوه قضائیه آن روز و دادستان امروز تهران با آنها بود. او به آنها گفته بود که پاپ  بندیکت شانزدهم با ارسال نامه ای به دولت ایران خواستار توضیح درباره وضعیت آنها شده است.

مرضیه نیز در همان مصاحبه گفت که امروز بعد از گذشت نزدیک چهار سال وضعیت مسیحیان در ایران بدتر هم شده است. او گفت که به زودی با نمایندگان کنگره آمریکا ملاقاتی داریم و در آن ملاقات تلاش خواهیم کرد تا در مورد نقض حقوق بشر و نبود آزادی مذهبی در ایران مطالبمان را به گوش نمایندگان مردم آمریکا برسانیم.

(ویدیوی مصاحبه مریم و مرضیه از دقیقه 0:50 تا 13:30 ببینید)

یاد آوری می شود مریم رستم پور که در زمان بازداشت 27 ساله بود و مرضیه امیری زاده که آن موقع 30 سال سن داشت  در 15 اسفند سال 1387 ( 5 مارچ 2009)  در تهران بازداشت شدند. به آنها اتهام ارتداد از اسلام تفهیم شد و قاضی پرونده به دفعات از آنها خواست تا از ایمان مسیحیشان دست بردارند. درخواستی که هرگز از سوی آنها مورد قبول قرار نگرفت. آنها برای اولین بار در 18 مرداد 1388(9 آگست2009)  به دادگاه رفتند و عاقبت در روز چهارشنبه 27 آبان ماه 1388 در پی فشار افکار عمومی جهان و سازمانهای مدافع حقوق مسیحیان، از آنها رفع اتهام و آزاد شدند.