(بدون عنوان)

saeed-abedini-76354نامه تازه ای از کشیش زندانی سعید عابدینی منتشر شد

سعید عابدینی، کشیش ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران، در نامه‌ای که به تازگی منتشر شده است مجددن از شرایط سخت خود در زندان گفته است.

کشیش عابدینی که ۳۳ سال سن دارد، دوران محکومیت هشت ساله خود را در زندان اوین تهران می‌گذراند.

به گزارش « محبت نیوز» رادیو فردا به نقل از شبکه خبری فاکس اعلام کرد، این کشیش مسیحی که به دلایل عقیدتی در ایران دستگیر و محکوم شده است، به تازگی و پس از هفته‌ها انزوا، در دیدار با نزدیکان خود نامه‌ای را به آنها داده که در نهایت به دست نغمه، همسر سعید عابدینی رسیده است.

همسر آقای عابدینی که به همراه دو فرزند خود در ایالات متحده به سر می برد و از بیم بازداشت در ایران، هنوز از همسر خود دیدار نکرده است.

بر اساس گزارش شبکه خبر فاکس، کشیش عابدینی در نامه خود نوشته است: «در جریان محاکمه‌ام شنیدم که دستگیری و زندانی شدن من موجب اتحاد میان کلیساهای مذاهب مختلف مسیحی، از شهرها و کشورهایی مختلف شده که به دلیل تفاوت هایشان [پیش از این] هرگز به یکدیگر نمی‌پیوستند».

او از این «اتحاد» ابراز خوشحالی کرده و می‌نویسد خشنود است که «زنجیرهایی که امروز مرا در بر گرفته، به رشته‌ای برای اتحاد و عمل و عبادت بدل شده است.»

کشیش سعید عابدینی تا به امروز نزدیک به ۲۴۰ روز را در زندان گذرانده و دوره‌هایی از این مدت را در سلول انفرادی بوده است.

این کشیش ایرانی-آمریکایی در نامه‌ای دیگر که از زندان فرستاده و در فرودین ماه در خارج از ایران منتشر شده بود، نوشته بود «در زندان کتک خورده است و به خاطر مسیحی بودنش اجازه درمان نیز به او داده نشده است».

به گزارش شبکه خبری فاکس، بنابر آنچه خانواده کشیش عابدینی گفته و وکلای او تایید کرده‌اند، این کشیش زندانی در یک مورد بر اثر صدمات ناشی از شکنجه‌های فیزیکی دچار خونریزی داخلی شد.

بیش از یک دهه پیش، سعید عابدینی کار خود را به عنوان یک خادم مسیحی و سازمان‌دهنده کلیساهای خانگی برای نوکیشان مسیحی ایران آغاز کرد. سعید عابدینی چند سال پیش در ایران بازداشت شد اما با دادن تعهد رسمی پذیرفت از این پس فعالیت‌های مذهبی خود را در این کشور متوقف خواهد کرد.

او مهر ماه سال گذشته به ایران بازگشت و در همین زمان توسط نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی بازداشت و به زندان اوین فرستاده شد.

در نهایت بهمن ماه گذشت به هشت سال زندان محکوم شد.

آقای عابدینی اتهام تبليغ مجدد مسيحيت در ايران را رد کرده و گفته است که تنها برای راه‌اندازی يک يتيم‌خانه به ايران سفر کرده بود.

از آن زمان، خانواده و وکلای این کشیش آمریکایی-ایرانی در تلاش برای آزادی او با مراکز مختلف دولتی و خصوصی، از جمله وزارت خارجه ایالات متحده، تماس برقرار کرده‌اند.

هفته گذشته نیز نمایندگان مرکز «قانون و عدالت» در آمریکا، که وکالت عابدینی و خانواده‌اش را در ایالات متحده عهده دار است، با مقام‌های وزارت خارجه آن کشور دیدار کردند. این مرکز تأکید دارد با توجه به وضعیت خطرناک سلامت سعید عابدینی، وزارت خارجه آمریکا باید هرچه زودتر برای آزادی این شهروند آمریکایی وارد عمل شود.

در تازه‌ترین گزارش سالیانه «آزادی مذاهب در جهان» که وزارت خارجه آمریکا آن را منتشر می‌کند، ایران همچون سال‌های گذشته به مواردی مانند «زیرپا گذاشتن پی‌درپی آزادی‌های اقلیت‌های مذهبی»، «بازداشت و آزار باورمندان و نوکیشان مذاهب و دین‌های گوناگون» و «ایجاد فضای ترس و هراس» متهم شده است. دولت ایران انتفادهای موجود به وضعیت آزادی عقیده، دین و مذهب را در ایران رد می‌کند.

mohammedreza farshadfar