دشمنی آیة الله مکارم شیرازی با اهل سنت

ومن وامثال من متاسفیم که بهترین عزیزانمان را در راه انقلاب از دست دادیم وامروز باید نتیجه‌اش سخنان جناب عالی باشد.

قبل از هر چیز بگویم در این نوشته هیچ نشانه‌ای خدای ناخواسته دال بر اهانت به مقام مراجع نیست بلکه روشنگری ودفاع از حقوق انسانی اصیل‌ترین ساکنان یک کشور است .

قبلا در مطلب دیگری که نوشتم (آقای مکارم سوراخ دعارا گم کرده ای)نکاتی را در باره مطالب ایشان نوشتم که تذکراتی به بنده داده شد)

بخوانید سخنان ایشان را:

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: شنیده‌ام در برخی از شعب دانشگاهها رفته اند سراغ افراد غیر شیعه واستادانی از علی اللهی‌ها گذاشته اند و اصرار کرده اند که اهل سنت باید باشند و روشی هم که اخیراً دولت در برخی امور به دنبال آن است راه به مقصد نمی‌رساند و تجربه نشان داده اگر در حد معمول کار کنیم توقعات هم محدود می‌شوند ولی اگر به توقعات دامن بزنیم، بیشتر می‌شوند و فردا به دنبال وکیل و وزیر و رئیس جمهور هم خواهند بود.

او تصریح کرد: در زمان رژیم گذشته طوری رفتار می‌شد که اقلیت‌های مذهبی هم قانع بودند ولی الان در حال افزایش توقعات هستیم؛ باید بدانیم این امر موجب جذب بیشتر نمی‌شود بلکه توقعات آنها را افزون‌تر می‌کندwww.shafaghana.com)
واکنون چند پرسش مطرح می شود که خواهشمند است به آنان پاسخ دهد:
۱-آقای مکارم جنابعالی رهبر مملکت هستید یا مقام معظم رهبری؟

۲-چرا هر زمان مقام رهبری نکاتی را در ایام حج ویا مناسبت‌های مختلف در ارتباط با وحدت مسلمانا ن که از ضرورت‌های جهان امروز است ایراد می نمایند فورا جناب عالی با سخنان تفرقه آمیز ومایوس کننده اهل سنت را نسبت به نظام دچار موضعگیری می کنید؟

۳-اگر جمهوری اسلامی مقلد رژیم گذشته می بود نیازی به انقلاب نبود؟

۴-آیا اگر صفویه تشیع را در ایران گسترش نمی دادند جنابعالی امروز در این مقام قرار می گرفتید وبه نام یک رهبر مذهبی مخالف حقوف بشر صحبت می کردید؟

۵-جناب آیة الله انصاف دهید در همین کردستان خانواده‌های هستند که چندین تن از عزیزان خودرا در راه حفظ انقلاب ،اسلام وایران تقدیم نموده که امروز بر اثر تلقینات امثال جنابعالی حتی آبدارچی اداره‌ای را به آنان نمی دهند.اما اطرافیان جنابعالی تنها به خاطر امتیاز شیعه بودن که ارثی است باید هیچ مانعی برای ترقی نداشته باشند.

۶- ومن وامثال من متاسفیم که بهترین عزیزانمان را در راه انقلاب از دست دادیم وامروز باید نتیجه‌اش سخنان جناب عالی باشد.

۷-آیا سند این سرزمین ویا این نظام به نام افراد خاصی ثبت شده که عده‌ای را برخوردار از رانت‌های آن چنانی وعده‌ای از حقوق خویش محروم شوند؟

۸-این فتوا ونگرانی جنابعالی برگرفته از کدام آیه ی قرآن ویا حدیث شریف است که ما هم به آن عمل کنیم؟

۹- پدران ما با شاه مبارزه کردند وشهید شدند وشما هم مبارزه کردید وبه اینجا رسیدید!!!

۱۰-کاش به جای حرف‌های ضد عادلانه یک بار به احمدی نژاد تذکر می دادید تا با نابخردی‌ها وسوء مدیریت‌ها موجب فقر وآثار آن در جامعه وآوارگی جوانان شیعه در کشورهای دیگر وبیزاری از دین ومذهب نمی شدند.

۱۱-وکاش اهل سنت در یک فضای برابر اجازه می یافتند که باشما مناظره کنند که سخنان شما هرگز با نامه مالک اشتر و با منش امام بزرگوار جعفر صادق در ارتباط با حقوق بشر موافقت ندارد.

۱۲-وکاش………………………………..

جلال جلالی زاده