احضار گسترده دراویش ماهشهر به اداره اطلاعات و بازداشت یک درویش گنابادی

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar

روزهای گذشته ده‌ها تن از دراویش گنابادی ماهشهر به صورت تلفنی به اداره اطلاعات این شهر احضار و از این میان یک درویش گنابادی نیز برای چندین ساعت بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفت.طبق گزارش رسیده به مجذوبان نور؛ طی روزهای گذشته در اقدامی هماهنگ، نیروهای اطلاعات استان خوزستان، بیش از ۴۰  تن از دراویش شهر ماهشهر را به اداره اطلاعات فراخواندند. بیشتر این احضار‌ها به صورت تلفنی بوده که به علت عدم وجاهت قانونی دراویش از مراجعه خودداری کردند و در ادامه این فشارها، مامورین امنیتی این دراویش را تهدید به اشکال تراشی‌های شغلی و اخراج از مشاغل خود کرده‌اند.

طبق این گزارش در ادامه احضار و بازداشت دراویش منطقه بندر ماهشهر، مامورین امنیتی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه ۴ اردیبهشت آقای «امین دریس» از دراویش ساکن ماهشهر، بدون حکم قضایی در منزلش بازداشت و به ستاد خبری اداره اطلاعات منتقل و تا ساعت ۱۴ تحت بازجویی و تفتیش عقاید قرار گرفت. از این درویش گنابادی خواسته شده بود که نسبت به عدم شرکت در مجالس درویشی تعهد نامه‌ای را امضا کند که مامورین امنیتی با مخالفت شدید وی رو به رو شدند. ماموران اطلاعاتی تهدید کردند که در صورت ادامه شرکت در مجالس درویشی این شهر، ممانعت‌های شغلی برای وی به وجود خواهد آمد.

گفتی است از اسفند ماه گذشته به طور گسترده احضار و بازجویی‌های چند ساعته دراویش در این شهر صورت گرفته که اکثرا با موضوع عدم شرکت در مجالس درویشی و تفتیش عقیده همراه بوده است.