یک هفته پس از پنجشنبه سیاه اوین؛ ۱۱ نفر همچنان در انفرادی، دهها تن در اعتصاب غذا

ارسال خبر توسط  مرجان تابع بردبار Marjan  Tabe Bordbar

یک هفته پس از پنجشنبه سیاه اوین یازده نفر از زندانیان بند ۳۵۰ همچنان در انفرادی و بی خبری به سر میبرند، تعداد زیادی از زندانیان در اعتصاب غذا هستند و بند ۳۵۰ همچنان یکپارچه معترض است.به گزارش خبرنگار کلمه، زندانیان بند ۳۵۰ با گذشت یک هفته از پنجشنبه سیاه اوین اعتراضات خود را به این فاجعه در درون بند ادامه داده و در اولین پنجشنبه در هواخوری بند با خواندن سرودها و سردادن شعارهای اعتراضی به ادامه انفرادی ۱۱ زندانی و همچنین عدم پیگیری درمانی آسیب دیدگان این حمله اعتراض کردند.

در همین حال هنوز تعداد بسیاری از زندانیان بند ۳۵۰ در اعتصاب غذا به سر می برند و در روزهای گذشته زندانیان این بند تحرکات جمعی اعتراضی را صورت داده اند.

زندانیان که در روزهای ابتدایی از گرفتن غذای زندان امتناع کرده بودند، شامگاه سه شنبه پس از پخش مستند ۲۰:۳۰ با سردادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر دروغگو خشم خود را از دروغ پراکنی صدا و سیما ابراز کردند.

بر اساس این گزارش، بعدازظهر روز چهارشنبه نیز با انتشار خبر برکناری اسماعیلی از تلویزیون زندانیان با دست زدن و تشویق یکپارچه به تغییر رییس سازمان زندانها واکنش نشان دادند.

همچنین در اولین پنج شنبه پس از تهاجم خونین به بند ۳۵۰ زندانیان این بند اقدام به راهپیمایی در محوطه بند کرده و ضمن اعلام همبستگی سرودهای یار دبستانی، مرغ سحر و ای ایران خواندند.

یک هفته از یورش خونین ماموران امنیتی و لباس شخصی ها به بند ۳۵۰ زندان اوین می گذرد و هنوز ۱۱ تن از ۳۲ زندانی منتقل شده به انفرادی، در سلول های انفرادی بند ۲۴۰ محبوسند. در همین حال مسئولان زندان علاوه بر آنکه در پیگیری روند درمان آسیب دیدگان تعلل عامدانه دارند در تلاش هایی به دنبال امحا مستندات پزشکی زندانیان هستند.