(بدون عنوان)

roubert-Asserian-aog

بازداشت یکی از رهبران کلیسای جماعت ربانی تهران در حین مراسم دعا

کشیش “روبرت آسریان” از رهبران شورای کلیسای جماعت ربانی در تهران، حین اجرای مراسم دعا توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی رژیم جمهوری اسلامی بازداشت شد.

به گزارش “محبت نیوز”، در ادامه فشارهای حکومت مذهبی جمهوری اسلامی و در راستای محدودیت هرچه بیشتر مسیحیان، صبح روز سه شنبه 31 اردیبهشت (برابر با 21 می 2013) ، ماموران امنیتی لباس شخصی به قصد دستگیری کشیش “روبرت آسریان” یکی از رهبران کلیسای جماعت ربانی تهران، به منزل وی هجوم برده ولی وی را در منزل نیافتند .

پس از آن ماموران امنیتی با مراجعه به کلیسای جماعت ربانی مرکز واقع در اول خیابان طالقانی در تهران کشیش” روبرت آسریان ” را که درحین اجرای مراسم دعا بوده بازداشت و با خود به مکان نامعلومی بردند.

بر اساس این گزارش، ماموران همچنین منزل این کشیش مسیحی را نیز مورد بازرسی و تفتیش قرار دادند که برخی از وسایل شخصی از جمله کامپیوتر و برخی از کتب الهیات مسیحی ایشان را نیز ضبط و با خود بردند .

پس از بازداشت ” روبرت آسریان” جلسات هفتگی دعا که در روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 17:30 تا 19:30 در این کلیسا انجام می شد تعطیل اعلام شد. بر اساس گفته یکی از مسیحیان در گفتگو با محبت نیوز، وی که روز سه شنبه عصر برای حضور در این مراسم هفتگی به کلیسا مراجعه کرده بود با درهای بسته مواجه گردید و به وی گفته شده که تا اطلاع ثانوی مراسم دعا تشکیل نخواهد شد.

دکتر” روبرت آسریان” روانشناس، مولف و مترجم از مسیحیان ارامنه ساکن تهران است ، وی یکی از رهبران شورای کلیسای جماعت ربانی و سالهاست که در تدریس و مدیریت آموزشگاه کتابمقدس در کلیسای فارسی زبان جماعت ربانی در تهران به خدمت مشغول است. از ایشان نیز تاکنون کتابهای ارزشمندی در حوزه الهیات مسیحی ترجمه و توسط ناشران داخلی چاپ و منتشر شده است .

کلیسای جماعت ربانی مرکز در تهران مدتی است که تحت فشارهای امنیتی برای تعطیلی جلسات خود قرار گرفته است. در همین ارتباط کمیته ماده 18 احتمال تعطیلی کامل کلیسا را تا آخر خرداد ماه بسیار جدی دانست.

 در این راستا اعضای کلیسای جماعت ربانی دعوت شده‌اند تا در جلسه روز یکشنبه آینده ، حضور یافته و از تصمیم نهایی شورای کلیساهای جماعت ربانی مطلع گردند و بر اساس اخبار منتشره، افزایش تهدیدات و فشارهای مسئولان امنیتی بر اعضا و رهبران کلیسا، عامل این تصمیم‌گیری عنوان شده است.

مدت‌ها است کلیساهای جماعت ربانی مرکز و دیگر کلیساهای وابسته به آن تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته تا از برگزاری جلسات به زبان فارسی خودداری کند و ادامه فعالیت آن را مشروط به ارائه خدمات تنها به زبان ارمنی کرده‌اند.

سال‌ها است وزارتخانه های اطلاعات و ارشاد اسلامی به طرق گوناگون کلیه فعالیتها، مراسمات مذهبی و اجتماعات مسیحیان در داخل کلیساها را به اشكال علنی و غیر علنی در حاکمیت اسلامی تحت نظر قرار داده اند. همچنین ماموران امنیتی برای جلوگیری از جلسات كلیسائی و آموزشی به زبان فارسی رهبران کلیساها را مجبور به معرفی اعضاء و ارائه لیست شركت كنندگان در جلسات کرده اند.

تعقیب ، آزار ، ارعاب و بازداشت غیر قانونی مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان  ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که بدون رعایت موازین قانونی توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.

mohammedreza farshadfar