هشدار نماینده مسیحیان نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان

نماینده مسیحیان ارامنه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان از کشور هشدار داد.

به گزارش « محبت نیوز»، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از آمارهای روز‌افزون خروج نخبگان از کشور، گفت: نبود انگیزه لازم از جمله نداشتن شغلی مناسب پس از فارغ‌التحصیلی خروج نخبگان از کشور را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

کارن خانلری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به آمار‌های روزافزون خروج نخبگان از کشور، گفت: آینده هر کشوری منوط به وجود نخبگان و افراد تحصیلکرده آن است از این رو مسئولان باید به جد در پی پیدا کردن چرایی خروج آنان از کشور باشند.

نماینده مسیحیان ارمنی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه خروج نخبگان از کشور تبعات بیشماری در پی دارد، افزود: دولت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید با ایجاد انگیزه‌های کافی در داخل کشور از خروج نخبگان و استعداد‌های برتر جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی‌های کلان برای جذب نخبگان انجام می‌شود، ادامه داد: بسیاری از کشورهای مقصد نخبگان به درستی درک کرده‌اند که باید روی جذب نخبگان برای بهبود شرایط کشورشان سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مجلس نهم، افزایش اعتبار علمی دانشگاه‌ها، کمک‌های مالی به دانشجویان و ایجاد شغل برای آنان را از گزینه‌هایی برشمرد که در کاهش تمایل نخبگان به خروج از کشور موثر است.

خانلری درباره میزان خروج رتبه‌های برتر کنکور سراسری و آزاد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از کشور، گفت: هر ساله آمارهای متفاوتی از میزان خروج نخبگان و استعدادهای برتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارایه می‌شود اما موضوع مهم چرایی افزایش تمایل آنان برای خروج از کشور است.